• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401111915073

معاون استانداری فارس:

همایش ملی "سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه" برگزار می‌شود

همایش ملی "سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه" برگزار می‌شود

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از برگزاری دومین همایش ملی "سیمای شاهچراغ(ع) در تعزیه" با محوریت گرامیداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) به میزبانی شیراز خبر داد.

محمد فرخ‌زاده چهارشنبه ۱۹ بهمن با اعلام خبر فوق به خبرنگاران گفت: به همت انجمن تعزیه فارس و حمایت دستگاه‌های ذی ربط، دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه با محوریت گرامیداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) به مدت شش روز از  ۲۳ تا ۲۸ بهمن در حرمین شاهچراغ (ع) و سیدعلاالدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری این همایش را معرفی حضرت شاهچراغ (ع) و شیراز به عنوان خاستگاه تعزیه به کشور، ذکر و عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند در این تاریخ صبح‌ها ساعت ۱۰ و عصرها ساعت ۱۶ برای تماشای این مراسم حضور بهم رسانند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این تعزیه ثبت ملی نشده بود، افزود: پیگیرهای میراث فرهنگی و نسخه‌هایی که از قدیم درباره حضرت شاهچراغ (ع) در دست است و همچنین کتاب سیمای حضرت شاهچراغ (ع) در تعزیه نگارش عبدالصمد فهندژ سعدی و رقیه السادات رضوی و دیگر مدارک کمک کرد تا تعزیه در کشور برای اولین بار در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و اولین مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) نیز در ۱۷ بهمن سال گذشته در کشور ثبت شود.

فرخ‌زاده ابراز امیدواری کرد به کمک برگزاری چنین همایش‌هایی و فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت هنر، در کنار ارائه مجموعه مقالات و پایان نامه‌های دانشجویان در برای معرفی حضرت شاهچراغ، تعزیه، آداب زیارت و معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) به آیندگان و نیز کشورهای دیگر، گامهای موثری برداشته شود.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه تلاش‌های مستمری برای برگزاری رویدادهای مذهبی بزرگ در فارس وجود دارد، از برگزاری اجلاس جهانی "ظهور منجی در نگاه ادیان توحیدی" در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان نیز با تلاش بیشتر اقدام به برگزاری رویدادهای در خور شأن استان فارس کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha