• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401111915057
  • منبع : سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

عفو اخیر اقدامی تاثیرگذار در وحدت ملی است

عفو اخیر اقدامی تاثیرگذار در وحدت ملی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فرمان حکیمانه مقام معظم رهبری در عفو گسترده محکومان اقدامی تاثیرگذار برای ایجاد امیدآفرینی، همدلی، هم افزایی و وحدت ملی بیشتر در جامعه است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح الله خدائیان امروز (۱۹ بهمن ماه) در حاشیه میزخدمت و ملاقات مردمی که همزمان با دهه فجر در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ضمن پاسداشت فرمان رهبری مبنی بر عفو اخیر تصریح کرد: این فرمان مهم، اقدامی تاثیرگذار برای ایجاد امیدآفرینی، همدلی، هم افزایی و وحدت ملی بیشتر در جامعه است.

وی با بیان اینکه این عفو گسترده نقشه و فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب نمود و در ایام الله دهه فجر، بار دیگر کارایی و استحکام انقلاب امام خمینی (ره) و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان کشاند، گفت: مقام معظم رهبری با این فرمان سبب شدند بسیاری از این افراد که تحت القائات رسانه‌های معاند، فریب دشمنان را خورده بودند بار دیگر به آغوش گرم ملت بازگردند.

رئیس سازمان بازرسی افزود: بر همه ما مسئولان فرض است که با تاسی از رفتار پدرانه مقام معظم رهبری از هر فرصتی که موجب انسجام و اتحاد ملی می‌شود استفاده کرده و در راستای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر گام برداریم.

خدائیان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، استقلال بود که به برکت خون شهدا این مهم تحقق پیدا کرد و کشور را از سلطه استکبار جهانی خارج نمود؛ لیکن دشمنان انقلاب اسلامی استقلال ایران را نمی‌پذیرند و به همین دلیل از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌ها را آغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نقشه‌های شوم و ناکام دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب مردمی ایران به کار بست؛ با ترور، تخریب و دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای، تجزیه طلبی، کودتاهای متعدد و حمله نظامی به طبس تا جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه تلاش کرد تا انقلاب اسلامی را نابود کند ولی به لطف خدای متعال و پشتوانه مردم موفق نشد.

وی با اشاره به "نقش آمریکا و غرب در اغتشاشات اخیر کشور" گفت: آمریکا و غرب نقش اصلی اغتشاشات اخیر کشور را بر عهده داشتند و تلاش کردند با امپراطوری رسانه ای دروغی که در دست دارند واقعیت‌ها را وارونه جلوه داده و سیاست‌های دوگانه‌ای را در قبال مردم ایران در پیش بگیرد که با بصیرت مردم و تصمیم انقلابی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در عفو گسترده محکومان، تیر آن‌ها به سنگ خورد و سعی در تخریب این رویکرد مهم دارند.

دستور ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاونان برای پیگیری درخواست‌های مردمی

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه) در مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان حضور یافت و ضمن استماع مشکلات مردم، به بررسی درخواست‌های آن‌ها پرداخت.

در جریان حضور خدائیان در مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان، وی تلفنی هم پاسخگوی برخی از شهروندان بود.

در این ملاقات، موضوعاتی در حوزه معدن سنگ در یکی از استانهای کشور؛ شرکت تعاونی یک مجموعه و مشکلاتی در این زمینه و…. مطرح شد.

در این راستا رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی درخواست‌های مردمی دستوراتی را به معاون امور تولیدی این سازمان و بازرسی برخی از استان‌ها و… صادر کرد.

وی همچنین به رئیس مرکز رسیدگی به شکایات ماموریت داد که موضوعات مطرح شده از سوی مردم چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری که فراوانی دارند را احصاء کرده تا به صورت ویژه پیگیری شود.

بنابراین گزارش، ارتباط بدون واسطه با مردم علاوه بر اینکه از جمله انتظاراتی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند از تکالیفی است که طبق سند تحول قضایی بر دوش قوه قضائیه گذاشته شده و دستگاه قضا با افزایش دیدارهای مردمی گام‌های موثری برای تحقق این امر برداشته است.

این ملاقات‌ها در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ریاست قوه قضاییه، مبنی بر ارتباط بدون واسطه مسئولان قضایی با مردم و تکریم ارباب رجوع و تسریع در گره گشایی از مشکلات مردم برگزار می‌شود.

میز خدمت سازمان بازرسی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر از اول هفته جاری و با هدف ارتباط مستقیم و بدون ‌واسطه با متن مردم با حضور معاونان سازمان بازرسی برپا شد و امروز نیز رئیس سازمان بازرسی به همراه قائم مقام سازمان بازرسی؛ معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس و مدیرکل حوزه ریاست این سازمان به درخواست‌های مردمی رسیدگی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha