• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401111411123
  • خبرنگار : 50455

ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی عنوان کرد:

هنر نقش بسزایی در تداوم جریان فرهنگ اصیل و سنت‌های ارزشمند جامعه دارد

هنر نقش بسزایی در تداوم جریان فرهنگ اصیل و سنت‌های ارزشمند جامعه دارد

ایسنا/قم ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی افزود: هنر نقش بسزایی در تداوم جریان فرهنگ اصیل و سنت‌های ارزشمند جامعه دارد و هنرمندان رسالت انتقال این ارزش‌ها و مفاهیم را از نسلی به نسل دیگر در طول تاریخ عهده دار بوده اند.

مراسم اختتامیه ورکشاپ آموزشی دوخت‌های سنتی سیستان و بلوچستان  امروز با تجلیل از بیش از نیم قرن تلاش منصوره شالچی هنرمند پیشکسوت قم برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، در این مراسم دکتر مهدی حمیدی پارسا ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم گفت: بی شک زبان هنر قوی ترین و تاثیر گذارترین زبان برای توسعه همدلی ملی است.

ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی افزود: هنر نقش بسزایی در تداوم جریان فرهنگ اصیل و سنت‌های ارزشمند جامعه دارد و هنرمندان رسالت انتقال این ارزش‌ها و مفاهیم را از نسلی به نسل دیگر در طول تاریخ عهده دار بوده اند.

حمیدی پارسا تاکید کرد: در مقطعی از تاریخ قرار داریم که اگر نتوانیم ارزش‌های خود را با زبان زیبای هنر به نسل دیگر منتقل کنیم نه تنها بسیاری از داشته های ما به بوته فراموشی سپرده می‌شود بلکه هنر ناکارامد نیز به یادمان‌هایی تبدیل می‌شود که زینت بخش موزه ها می‌گردد و دیگر کارکردی در امر هدایت و انسجام جامعه نخواهد داشت.

ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم همچنین استقبال هنرمندان قم از فراگیری هنر اقوام مختلف ایران را نشانه توان همدلی ملی بانوان قم دانست و گفت: این اشتیاق و توان از سوی موسسه ارج نهاده می‌شود و ما برای تقویت این همدلی ملی با زبان هنر بیشتر تلاش خواهیم کرد.

حمیدی پارسا ضمن قدردانی از حضور منصوره شالچی هنرمند پیشکسوت استان قم در عرصه دوخت‌های سنتی گفت: موسسه آموزش عالی قم بر این باور است که تجربه پیشکسوتان بخشی از حافظه تاریخی هنر محسوب می‌شود که حاوی ارزش‌ها و مفاهیم تولید شده توسط پیشینیان است و باید با حضور آنان به نسل امروز منتقل شود.

ریاست موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم اعلام کرد: تمامی پیشکسوتان هنر در قم همراهان افتخاری موسسه در امر تولید هنر اسلامی ایرانی خواهند بود و موسسه در تلاش است تا با ایجاد ارتباط بین آنان و دانشجویان زمینه انتقال تجربه به نسل امروز را تسهیل کند.

در پایان حمیدی پارسا با تقدیم لوح سپاس به خانم شالچی ضمن دعوت از ایشان برای پیوستن به کانون پیشکسوتان هنر و تجربه دانشگاه  از زحمات ایشان در عرصه آموزش و تولید هنرهای سنتی قم قدردانی کرد.

این هنرمند پیشکسوت نیز در این مراسم از موسسه آموزش عالی هنر واندیشه اسلامی قم بعنوان تنها نهاد دانشگاهی در قم که به کسب تجربه همپای علم آموزی بها داده است تشکر کرد و افزود: بهترین دلیل من برای بودن در تمام آموزش‌های هنری این است که به جوانان بیاموزم هنر رمز ماندگاری است هم جوانی را و هم اندیشه را می‌توان با هنر ماندگار کرد.

شالچی پرداختن به هنر را بهترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: به پاس توجه این موسسه به تجربه هنرمندان تلاش می‌کنم تا با حضور در کنار جوانان هنرجو انگیزه آنان را برای کسب مهارت‌های بیشتر و بهره مندی از هنر برای توسعه اشتغال مفید و مفرح در جامعه افزایش دهم.

وی ادامه داد: هنر برای هنرمند شادی و استقلال مالی ایجاد می کند و هم جامعه را برای زندگی ارزشمندتر و زیباتر می سازد.

هنر نقش بسزایی در تداوم جریان فرهنگ اصیل و سنت‌های ارزشمند جامعه دارد

لازم به ذکر است، در این مراسم همچنین از زحمات آموزشی خانم ها سمیه شفیقی قزاق و رقیه زورمرادی، هنرمندان سوزن دوز استان سیستان و بلوچستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

همچنین دو تابلو یادبود از بناهای تاریخی قم که توسط دانشجویان رشته عکاسی به تصویر در آمده بود به نشان ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان دو استان به اساتید هنر تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha