• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111410818
  • خبرنگار : 30147

 مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی خبر داد

طلب ۲ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی خراسان رضوی از کارفرمایان

 طلب ۲ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی خراسان رضوی از کارفرمایان

ایسنا/خراسان رضوی  مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در خراسان رضوی ۲ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان مطالبات دارد.

سید محسن نظام خیرآبادی در گفت‌وگویی در خصوص شرایط راه‌اندازی اداره و نمایندگی در شهرستان‌های تازه تأسیس خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه در تأمین اجتماعی تابع ضوابط و مقررات است، در شهرهایی که تعداد بیمه‌شدگان و نصف مستمری‌بگیران بالای ۵۰۰۰ نفر باشد ایجاد شعبه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: اگرچه هرکدام از شهرهای تازه تأسیس که این شرایط را داشته باشند شعبه ایجاد خواهد شد، اما آنچه که اکنون موردتوجه قرار دارد اینکه اغلب خدمات سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: هرچند قبلاً لیست حق بیمه با حضور در نمایندگی‌ها دریافت می‌شد و تأمین اعتبار و چاپ دفترچه را داشتیم اما اکنون هر سه مورد غیرحضوری شده و نیازی به مراجعه نیست.

شعبه‌های اقماری و نمایندگی‌ها کارایی لازم را نخواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: چون اغلب خدمات تأمین اجتماعی غیرحضوری یا نیمه‌ حضوری شده است، دیگر شعبه‌های اقماری و نمایندگی‌ها مانند گذشته کارایی لازم را نخواهند داشت.

نظام خیرآبادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ۱۰۰ درصد خدمات سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه کوچک شدن بدنه اجرایی دولت باید در رأس کارها قرار بگیرد سازمان تأمین اجتماعی هم چاره‌ای جز این نخواهد داشت.

وی گفت: طی ۱۰ سال آینده با توجه به وضعیتی که در ارائه خدمات غیرحضوری وجود خواهد داشت سازمان تأمین اجتماعی هم مانند سایر ادارات نیازی نه به این تعداد شعبه و نه این تعداد نیرو خواهد داشت که نفع آن به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و...می‌رسد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر از ۶۰ خدمت اصلی که سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد ۳۰ خدمت اصلی‌تر و با فراوانی بیشتر به ‌طور غیرحضوری است، با غیرحضوری شدن این خدمات ماهیانه از مراجعه ۷۰ میلیون نفر به شعب سازمان تأمین اجتماعی کشور کم می‌شود.

ماهیانه ۱۰۰۰ نفر به جمع مستمری‌بگیران اضافه می‌شود

وی در ادامه به طلبکاری‌های سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی از بخش‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد و گفت: در خراسان رضوی ۲ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان مطالبات داریم.

 نظام خیرآبادی افزود: هرچند به‌مرور بخشی از مطالبات وصول می‌شود اما مجدد به دلیل شرایط فعلی که وجود دارد و از سویی چون حوزه‌های اشتغال، کارخانجات و ... نیاز به مساعدت دارند به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون در خراسان رضوی ۹۸۶ هزار نفر بیمه‌شده داریم که نسبت به پایان سال گذشته ۲ درصد رشد دارد، در حال حاضر حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اعلام اینکه به‌طورکلی ۲۶۰ هزار نفر مستمری‌بگیر در خراسان رضوی داریم که با افراد تبعی‌شان نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند، گفت: فقط در کاشمر نیز ۶۰۰۰ مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه ماهیانه هزار نفر به جمع مستمری‌بگیران استان اضافه می‌شود، تصریح کرد: در آخرین ماه ۱۶۴۰ میلیارد تومان به‌حساب مستمری‌بگیران خراسان رضوی واریزشده است.

نظام خیرآبادی اظهار کرد: بیمه‌شدگان مشاغل آزاد ۶۰ روز بعد از آخرین ماهی که حق بیمه‌شان را پرداخت نموده‌اند فرصت دارند حق بیمه یک ماه دیگر را پرداخت کنند. کارگاه‌های مشمول کمک دولت هم اگر بعد از این مهلت پرداخت کنند شامل سهم ۲۰ درصد سهم دولت نخواهند شد و خودشان باید پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha