• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401111209749
  • منبع : نمایندگی اردبیل

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد

ایسنا/اردبیل با حضور مدیران استانی لایجه ۱۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری اردبیل تقدیم شورا شد.

محمود صفری ۱۲ بهمن در مراسم تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از افزایش ۳۶ درصدی بودجه سال آینده خبرداد و گفت:۳۹ درصد این بودجه مربوط به حوزه عمرانی و بقیه هم مربوط به امور جاری است که امید است به نحو مطلوب تحقق یابد.

به گفته وی بخشی از این پروژه در ایام دهه فجر و تعدادی دیگر هم  سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت به طوری که در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در شهرداری اردبیل آماده افتتاح است.

شهردار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی پل نیایش به‌صورت شبانه‌روزی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد ادامه دارد و پیش‌بینی شده این پل تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین اضافه کرد: ساماندهی و بهسازی هشت کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران چایی حدفاصل آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران انجام می شود. این طرح از سال‌های گذشته راکد بود به طوی که تلاش کردیم با فعال‌سازی آن گامی برای توسعه شهر در محلات ۱۳ گانه و بویژه مناطق محروم شهر اردبیل برداشته شود.

صفری همچنین گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس با سه هزار میلیارد ریال اعتبار خریداری شده که ۱۴ مورد آن تحویل داده شده و بقیه نیز بزودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.

وی همچنین خرید ۱۸ دستگاه لودر و گریدر را یادآور شد و افزود: هزینه خرید این دستگاه‌ها از منابع شهرداری تامین شده که در فصل زمستان در برف‌روبی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر بکارگیری خواهد شد.

صفری از اجرای طرح مشارکتی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در اردبیل خبرداد و گفت: طرح‌های مشارکتی در حالی در دست اجراست که از یک سال قبل همه طرح‌های راکد شهرداری اردبیل فعال شده است.

به گفته صفری تکمیل پل شهید سلیمانی، پل قدس، اجرای پل بسیج، تملک باغ شریعت، راه‌اندازی سامانه کنترل ترافیک، اجرای طرح تفصیلی شهر، احداث مرکز درمانی گلمغان، ساماندهی بازار ملا یوسف، توزیع قیر رایگان، راه‌اندازی کارخانه پازل و نوسازی ناوگان را از جمله اقدامات شهرداری اردبیل است.

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل

در ادامه امام جمعه اردبیل خواستار افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل شد و گفت: سرانه فضای سبز در این شهر پایین است و با ایجاد پارک‌ها، کاشت نهال و درختان در سطح شهر در کنار نگهداری و حفاظت بهینه از فضای سبز موجود شهر می‌توان زیبایی شهر را دوچندان کرد.

به گفته آیت الله عاملی آینده نگری در اجرای طرح‌ها باید لحاظ شو د به طوری که در گذشته برخی از طرح‌ها بدون برنامه ریزی و فاقد پشتوانه علمی اجرا شده که امروز مردم برآن نقد دارند چرا که این طرح‌ها نه تنها مشکلات شهر را برطرف نکرده بلکه مانع توسعه شهر شده است.

وی در ادامه با تاکید بر توازان مناطق شهری اضافه کرد: وقتی به حاشیه شهر نگاه می کنیم متوجه عدم توسعه متوازن شهری و بی‌توجهی به عمران و آبادی در حاشیه شهر می شویم به طوری که نیاز است اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل نسبت به ساماندهی حاشیه شهر اقدام لازم را انجام دهند.

به گفته امام جمعه اردبیل برای ساختن شهر زیبا باید مدیران دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم را داشته باشند چرا که عدم هماهنگی بین مدیران مانع پیشرفت کار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha