• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401111209443

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

تعاون بدون احیای مسجد امکان‌پذیر نیست

تعاون بدون احیای مسجد امکان‌پذیر نیست

ایسنا/قم مشاور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مجموعه وزارت تعاون در حوزه مسجد در کنار مجموعه بنیاد هدایت خواهیم بود چراکه تعاون بدون احیای مسجد امکان‌پذیر نخواهد بود.

مصطفی صالحی‌راد مشاور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس مرکز نوآوران، توسعه و تعاون ایران امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز اظهار کرد: حوزه تعاون به طور مستقیم با سازه‌های اجتماعی مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه نبود محوریت و هدایت مردم یکی از معضلات تحقق و احیای تعاون بوده است، مطرح کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز گام مثبتی در مسیر احیا و بازتعریف نقش مساجد و برگرداندن هویت و جایگاه اصلی مساجد برداشته است.

رییس مرکز نوآوران، توسعه و تعاون ایران با بیان اینکه مسجد یک سازه زنده اجتماعی است، عنوان کرد: مسجد می‌تواند موجب جوشش در جوامع و محله‌ها باشد که طی آن شاهد محله مولد در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مساجد مشارکت مردم در امور مختلف را به همراه دارند، خاطرنشان کرد: امروز کشور به افزایش مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف نیازمند است و در این راستا باید نهاد تنظیم‌گر نیاز که بتواند مردم را با سلایق و علایق مختلف کنار هم جمع کند وجود داشته باشد.

صالحی‌راد ادامه داد: در این راستا مسجد نه تنها بهترین محل بلکه تنها مکانی است که می‌تواند این نقش محوری برای تعاون، اتحاد، همدلی و یک رنگی مردم را ایفا کند.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد هدایت اتفاقات خوبی را رقم زده است، تصریح کرد: در مجموعه بدنه دولت و ساختار وزارت تعاون آمادگی لازم برای حمایت از تحقق اهداف این نمایشگاه وجود دارد.

مشاور معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: باید با تلاش مضاعف محتوای این نمایشگاه را از روی طرح، برنامه، نقشه و سند با برنامه‌ریزی دقیق پیاده‌سازی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید به معنای واقعی بتواند نقش خود را در هدایت و راهبری مردم ایفا کند، یادآور شد: یکی از وظیفه‌های اصلی در دوران جهاد تبیین و در ساختار حاکمیت دولت نقش تنظیم‌گری است.

صالحی‌راد با بیان اینکه حوزه تعاون به معنای پای کار آوردن مردم در حل مسائل مردم است، ابراز کرد: در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نقش مردم کاملا درست دیده شده است و این طراحی، طراحی درستی که باید به اجرای آن کمک کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: در مجموعه وزارت تعاون در حوزه مسجد در کنار مجموعه بنیاد هدایت خواهیم بود چراکه تعاون بدون احیای مسجد امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha