• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401111108352
  • خبرنگار : 50491

استاندار گلستان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه در دهه فجر/ دولت دِین خود به گلستان را ادا کرد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه در دهه فجر/ دولت دِین خود به گلستان را ادا کرد

ایسنا/گلستان استاندار گلستان، بودجه سفر رئیس جمهور به گلستان را ۱۸ برابر بودجه هزینه‌های عمرانی و هزینه‌ای یک ساله استان اعلام و اظهار کرد: دولت در نخستین سفر استانی، دِین خود را در حق گلستان ادا کرد.

علی‌محمد زنگانه امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای مرور وعده‌ها، وعده‌های محقق شده، آغاز اقدامات اجرایی و نتایج آن است.

وی گلستان را یک استان با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر دانست و افزود: گلستان تنها استانی است که همزمان هشت اقلیم را در خود جای داده و اگر این استان را جزء ۱۰ استان از لحاظ برخورداری از مواهب الهی بدانیم بیراهه نرفتیم‌.

استاندار گلستان با بیان اینکه درآمد سرانه خانوار گلستان نصف میانگین کشور است، افزود: چرا باید سرانه درآمد خانوار در گلستان نصف میانگین کشور باشد و با حرکت به جلو این شکاف‌ها همچنان بیشتر شود؟ ۷۵ درصد جمعیت روستایی گلستان معادل نصف جمعیت استان جزء پنج دهک کم‌برخوردار جامعه هستند و استان جزو چهار استان فقیر کشور است.

زنگانه با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت گلستان راهی جز ترسیم چشم‌انداز ندیدیم، تصریح کرد: درآمد ناخالص گلستان باید از ۵۶ همت به ۲۵۶ همت برسد و برای تحقق این مهم باید کارهای بزرگی در استان انجام شود و درآمد سرانه خانوار به میانگین کشور برسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در لایحه ۱۴۰۲ بودجه کمر استان‌ها در بخش عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای شکست، ابراز داشت:  بودجه سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۸ برابر بودجه هزینه‌های عمرانی و هزینه‌ای یک ساله استان است و این سفر یک فرصت طلایی برای گلستان بود و دولت در نخستین سفر استانی، دِین خود را در حق گلستان ادا کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: دولت صادق‌الوعد هر چه که برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قول داده بود عملیاتی کرده و به تمام تعهدات خود جامه عمل پوشاند و تاکنون دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر استانی خود را عملیاتی کرد.

زنگانه با بیان اینکه تحقق چشم‌انداز و اجرای پروژه‌های مختلف اعم از منطقه آزاد، پتروشیمی  و غیره بدون زیرساخت عملیاتی نمی‌شود، گفت: به یاری خداوند گره کور پتروشیمی که به انتها رسیده باز خواهد شد.

وی تعداد کل طرح‌های قابل افتتاح و شروع عملیات اجرایی در دهه فجر امسال را ۶۵۹۷ پروژه و طرح با اعتبار ۷۷۶۹ میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: پروژه‌های دهه فجر امسال برای ۸۸۴۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های دهه فجر گلستان، ۱۶۷۳ پروژه عمرانی و ۴۹۲۴ طرح اقتصادی است و از ۷۷۶۹ میلیارد تومان اعتبار چهار هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان آن پروژه‌های عمرانی و ۳۵۷۱ میلیارد تومان آن طرح‌های اقتصادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha