• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071814438
  • خبرنگار : 50672

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان:

۸۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

۸۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان رسالت اصلی این دانشگاه را اشتغال زایی دانست و گفت:۸۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و مابقی دانشجویان یا از قبل شاغل بوده‌اند و یا برای افزایش مهارت درس می‌خوانند.

حسین خان‌احمدی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سی‌وسومین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: در دولت شهید رئیسی دوره جدیدی از مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف پذیرش بار اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل مشغول به فعالیت است، اذعان کرد: از اولویت‌های اصلی این مجموعه جلوگیری از افزایش بیکاران نظام آموزش عالی کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان از برگزاری دو طرح در راستای تحقق اهداف دوره مدیریت جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و گفت: طرح تضمین اشتغال و طرح آباد از جمله طرح های مهم و در حال اجرای این مجموعه هستند.

خان احمدی با اشاره به اینکه در طرح تضمین اشتغال، مراکز علمی کاربردی برای ارائه رشته جدید و پذیرش دانشجو در آن رشته موظف به تضمین اشتغال فارغ التحصیلان از آن رشته هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در استان گلستان اشتغال ۲۸ دانشجو مرکز علمی کاربردی خانه کارگر در رشته الکترونیک صنعتی پس از فارغ التحصیلی تضمین شده است.

وی با بیان اینکه طرح آبادی مختص تمام دانش آموختگان جوامع دانشگاهی است، توضیح داد: در این طرح با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و تکمیلی کوتاه مدت و اعطای گواهینامه به دانش آموختگان نظام عالی که از اشتغال بی بهره مانده بودند؛ راهی برای ورود به حوزه اشتغال باز می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بیکار تحویل جامعه نمی‌دهد و ۸۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و بقیه یا از قبل شغل داشتند و یا برای افزایش بهره‌وری و مهارت درس می خوانند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان دانش آموختگان این مجموعه را به دو گروه تقسیم کرد و گفت: گروهی در راستای افزایش بهره‌وری در بازار کار و گروهی برای ورود به بازار کسب‌وکار در این مجموعه مشغول به مهارت آموزی هستند.

خان احمدی رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی را اشتغال زایی از دل دانشگاه‌های تراز اول دانست و اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان با داشتن ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۲۶ رشته کارشناسی و ۳۵ رشته کاردانی در تلاش است که به رسالت خود به خوبی عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha