• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401111007273
  • خبرنگار : 50126

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

آمادگی ۱۲۳ مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی

آمادگی ۱۲۳ مرکز اقامتی ایلام برای پذیرایی از مسافران نوروزی

ایسنا/ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از آمادگی ۱۲۳ مراکز اقامتی برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

«فرزاد شریفی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوروز امسال یک نوروز متفاوت با سال های گذشته خواهد بود چرا که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی از ۱۸ اسفند ماه آغاز شود و به این منظور هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در استان برای ارایه خدمات بهتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ مرکز اقامتی به شکل های گوناگون در این استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، گفت: تعداد هتل‌ها در سطح استان ۱۰ واحد است و ۳ مهمانپذیر، ۵۶ واحد بوم‌گردی و ۵۴ واحد خانه مهمان نیز در استان آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: دائر کردن بازارچه های موقت صنایع دستی، بهره گیری از توان تشکل‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه‌های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه‌های گردشگری استان از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است.

شریفی با بیان اینکه مدارس، مساجد و حسینیه های سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروزی نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند، گفت: الزام به رعایت شئونات ماه مبارک توسط کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی، پذیرایی از میهمانان با افطار ساده در مراکز اقامتی و ... از جمله این اقدامات است.

شریفی با اشاره به تقارن نوروز و رمضان و برگزاری آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه در استان ها از چهارم فروردین اظهار کرد: در ساعات شلوغ نزدیک به اذان در سطح شهرها طرح های ترافیکی شکل می گیرد که استقرار گشت های انتظامی برای ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها ضرورت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام  از ایجاد کمپین «سی شصت» برای اطلاع رسانی و همچنین رعایت حال رانندگان و مسافران نوروزی و جلوگیری از حوادث احتمالی در حاشیه شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد با ایجاد این کمپین می توان از حوادث احتمالی در ورودی شهر  پیشگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha