• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110705108
  • خبرنگار : 50088

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

جهاد دانشگاهی مطابق با برنامه‌های کشور وظایف ذاتی خود را تغییر داد

جهاد دانشگاهی مطابق با برنامه‌های کشور وظایف ذاتی خود را تغییر داد

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جهاد دانشگاهی مطابق با برنامه‌های کشور وظایف ذاتی خود را تغییر داد.

عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مجموعه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در توصیف فعالیت‌های جهاددانشگاهی، بیان کرد: در ابتدای شکل‌گیری این سازمان تمرکز فعالیت روی برنامه‌های فرهنگی بود، اما با گذشت سال‌ها از ارائه خدمات جهاددانشگاهی به جامعه و با توجه به برنامه محور بودن کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، جهاددانشگاهی نیز مطابق این برنامه‌ها وظایف ذاتی خود را تغییر داد و وظایف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را در کارنامه کاری خود قرار داد.

جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی با هویت اسلامی است

حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی با هویت اسلامی است و از منابع انسانی متعهد، کارآمد و موثر در کشور برخوردار است. همچنین این سازمان پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین المللی فعالیت دارد.

وی افزود: تولید دانش بومی، متعهّد بودن، داشتن روحیه جهادی و ساده زیستی از جمله شاخصه‌هایی است که این نهاد دانشگاهی و انقلابی را در مقایسه با سایر نهادهای فرهنگی متمایز می‌سازد.

جهاد دانشگاهی در مسئله فرزندآوری گام بردارد

 همایون سامه‌یح نجف‌آبادی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست گفت: بهتر است جهاددانشگاهی با علم و دانشی که در اختیار دارد در مسئله فرزندآوری گام بردارد.

وی اظهار کرد : سال ۹۱ مقام معظم رهبری به صورت علنی به اشتباه طرح کنترل جمعیت در دهه ۷۰ اشاره و از آن تاریخ به بعد بیش از ۵۰ بار به مساله فرزندآوری تاکید کرده‌اند در همین زمینه بهتر است جهاددانشگاهی با علم و دانشی که در اختیار دارد گام بردارد.

جهاددانشگاهی می‌تواند با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه کشور کمک کند

 رضا آریان‌پور، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از این نشست  مطرح کرد: در برهه کنونی که دشمنان به دنبال تضعیف ایران هستند، جهاددانشگاهی می‌تواند با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه کشور کمک کند. شناسایی، ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از سیاست‌گذاری‌های مهم محسوب می‌شود، این نوع از شرکت‌ها با استفاده از دانش خود می‌توانند با تولید محصول جدید و افزایش کیفیت محصول فعلی ارزش افزوده فراوانی ایجاد کنند.

در این نشست مشترک هر یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوعات تخصصی در حوزه بهداشت و درمان و نقش جهاددانشگاهی در تقویت این حوزه به نقد و بررسی پرداختند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha