• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110705085
  • خبرنگار : 50088

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

متون کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت تغییر کند

متون کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت تغییر کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تغییر متون کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت از اهم موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فاطمه محمدبیگی در نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مجموعه جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: انتظار داریم تغییر متون کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت و آموزش بهورزان، ماماها و پزشکان در حوزه درمان ناباروری و حمایت از سلامت مادر و کودک در دستور کار نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: لازم است دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ‌سازی لازم برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در دستور کار خود قرار داده و تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند. تغییر متون کتب درسی به نفع قانون جوانی جمعیت از اهم موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدبیگی مطرح کرد: موضوع جمعیت در کشور ما یک موضوع مهم و کلیدی است، در همین راستا باید وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت سرفصل دروس در رشته‌های مختلف آموزش و پرورش، دانشگاه و علوم پزشکی را بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های فرزندآوری تغییر دهند.

 اقدامات جهاد انشگاهی به نفع بانوان و خانواده است

وی با اعلام اینکه اقدامات مرکز جهاد دانشگاهی در کشور به نفع جامعه بانوان و خانواده است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی همانطور که همیشه با جهش حرکت کرده نیازمند جهش‌های بیشتر و حرکت‌های جهادی اندیشمندانه‌تر با چشم اندازهای مشخص و حرکت بر لبه علم و دانش است. امروز حکمرانی دنیا حکمرانی فناوری است اگر اقتدار و مرجعیت علمی می‌خواهیم باید در چشم اندازهای ۱۰ ساله، موضوع توسعه جمعیت را تقویت کنیم.

بودجه ایجاد شبکه ملی سرطان پستان افزایش یابد

زهرا شیخی‌مبارکه دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته پیشنهاد ایجاد شبکه ملی سرطان پستان در مجلس مطرح و با رأی بالای نمایندگان تصویب شد، گفت: لازم است مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تعدادی از استان‌های پیش‌بینی‌شده راه‌اندازی شود و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز باید بودجه اختصاص‌یافته به این موضوع افزایش یابد تا جهاددانشگاهی بتواند تا یک سال آینده همه کشور را تحت پوشش شبکه ملی سرطان پستان قرار دهد.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در بخش‌‎‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را از  وظایف سازمان جهاد دانشگاهی اعلام کرد و توضیح داد: این نهاد در راستای فعالیت‌های جهادی دانش‌آموختگان را برای فعالیت‌هایی آمیخته با دانش و مهارت لازم تربیت می‌کند.

شیخی مبارکه بیان کرد: سال گذشته پیشنهاد ایجاد شبکه ملی سرطان پستان در مجلس مطرح و با رأی بالای نمایندگان تصویب شد.لازم است مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تعدادی از استان‌های پیش‌بینی‌شده راه‌اندازی شود و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز باید بودجه اختصاص‌یافته به این موضوع افزایش یابد تا جهاددانشگاهی بتواند تا یک سال آینده همه کشور را تحت پوشش شبکه ملی سرطان پستان قرار دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  تاکید کرد: این سازمان سال‌هاست که در زمینه سرطان پستان فعالیت می‌کند و تجارب بسیاری در این زمینه کسب کرده است. از آنجا که سرطان پستان و سلامت جسم و روان بانوان اهمیت بالایی دارد لازم است در زمینه غربالگری این بیماری اقدامات شایسته‌تری انجام شود.

در این نشست مشترک هر یک از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص موضوعات تخصصی در حوزه بهداشت و درمان و نقش جهاددانشگاهی در تقویت این حوزه به نقد و بررسی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha