• پنجشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110604841
  • خبرنگار : 50088

مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی:

آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند

آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به آمار جمعیت مشهد آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند، گفت: تعرفه خدمات در این مرکز تقریبا دولتی است و  بیمارانی از قشر محروم و بیشتر از حاشیه شهر مشهد برای ویزیت مراجعه می‌کنند.

صبح امروز ششم بهمن ماه تیمی از اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مراکز درمانی و بهداشتی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی شامل آزمایشگاه مرکزی و آزمایشگاه وکیل‌آباد، درمانگاه تخصصی داخلی و ساختمان در حال ساخت مرکز پیشرفته ناباروری و تشخیص زودهنگام سرطان بازدید کردند.

سید خسرو شمسیان، مدیر مراکز خدمات تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در بازدید اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی گفت: روزانه بیش از ۲۵۰۰ بیمار برای ویزیت به آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مراجعه می‌کنند. در ۶ ماهه نخست امسال ۴۸۰ هزار نفر ویزیت شده‌اند.  اگر این آمار را در طول سال بررسی کنیم حدود یک میلیون نفر خدمات خواهند گرفت.

آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند

 وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی محلی برای رسیدگی به اموری است که مردم به آن نیاز دارند، افزود: با توجه به آمار جمعیت مشهد آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند. تعرفه خدمات در این مرکز تقریبا دولتی است و  بیمارانی از قشر محروم و بیشتر از حاشیه شهر مشهد برای ویزیت مراجعه می‌کنند.

مراجعه ۲۰۰ هزار بیمار کرونایی به مراکز آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی

دکتر معین فرشچیان، عضو هیأت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، نیز در این بازدید بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار کرونایی به مراکز آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده‌اند و تعداد ۶۰ هزار نفر آن‌ها به صورت رایگان ویزیت شدند.

آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند

 وی مطرح کرد: از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین اقداماتی که طی دو سال اخیر در آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد انجام شده راه‌اندازی مرکز تشخیص مولکولی است که اجرای آن را به عنوان یکی از مسئولیت‌های اصلی مجموعه جهاددانشگاهی احساس کردیم.

فرشچیان با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی تخصصی و جامع جهاددانشگاهی مشهد بعد از گذشت یک ماه از شیوع ویروس کرونا، افزود: با گزارش شیوع بیماری و درگیری هم‌استانی‌هایمان به این ویروس منحوس، با همت حدود نیمی از پرسنل جهاددانشگاهی آزمایشگاه مولکولی کووید در شمال شرق کشور و در شهر مشهد راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: در زمان شیوع کرونا و راه‌اندازی این آزمایشگاه هیچ مرکز تشخیص بیماران سرپایی در شمال شرق کشور وجود نداشت و بیمارستان امام رضا(ع) فقط به بیماران بستری خدمات‌رسانی می‌کرد. آزمایشگاه جهاددانشگاهی به منظور خدمات‌رسانی سرپایی به بیماران کرونایی راه‌اندازی و تمام پرسنل به صورت جهادی مشغول به فعالیت شدند.

 فرشچیان مطرح کرد: بعضی از روزها به دلیل افزایش درخواست تشخیص کووید، شدت فشارکاری در آزمایشگاه جهاددانشگاهی بسیار بالا بود. روزانه بالغ بر هزار بیمار برای تشخیص کرونا به مرکز مراجعه می‌کردند. در زمان پیک کرونا بیماران از ساعت ۶ صبح به آزمایشگاه مراجعه می‌کردند و همکاران جهاددانشگاهی به صورت مستمر و بدون خستگی و اعتراضی خدمات‌رسانی می‌کردند.

آزمایشگاه مرکزی جهاددانشگاهی مشهد به یک سوم شهروندان خدمات ارائه می‌کند

مجید علیزاده، مدیر داخلی آزمایشگاه وکیل‌آباد جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز در بازدید نمایندگان مجلس از این آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه مجهز به دستگاه‌های اتوآنالایزر بیوشیمی تمام اتومات، سل کانترهای پیشرفته، الکترولیت آنالایزر، الایزاریدر، الایزاواش، بیلی روبین مترو، لمی لاموستس و مولکولی یا همان دستگاه توالی یاب است.

وی افزود: در این آزمایشگاه کلیه آزمایشات روتین، بیوشیمی، هورمون‌شناسی، سرولوژی، هماتولوژی، ادرار، میکروب‌شناسی و کشت خون، بررسی گازهای خونی، زردی نوزادان و تست‌های انعقادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha