• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110503797
  • خبرنگار : 50549

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی:

سهمیه حج ۱۴۰۲ خراسان رضوی هنوز اعلام نشده است

سهمیه حج ۱۴۰۲ خراسان رضوی هنوز اعلام نشده است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۲، تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده اما هنوز سهم استان در این خصوص مشخص نیست.

جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آغاز ثبت‌نام حج ۱۴۰۲ اظهار کرد: ثبت‌نام در کاروان‌های حج که قرار بود ۳۰ دی‌ ماه انجام شود به دلیل برگزاری آزمون سراسری لغو و به روزه‌های آینده موکول شد که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

وی در خصوص سهمیه خراسان رضوی و هزینه نهایی حج ۱۴۰۲ افزود: سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۲، تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده است، اما هنوز سهمیه خراسان رضوی در این خصوص مشخص نیست. قیمت نهایی نیز مشخص نیست، البته کمیته نرخ‌گذاری تشکیل شده است تا آخرین نرخ‌ها مشخص شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: قیمت گروه‌های اعزامی واحد نیست و در حج امسال ۵ گروه قیمتی وجود دارد که هزینه‌های هر یک متفاوت است. همچنین نرخ ارز براساس مصوب هیأت دولت ۲۸۵۰۰ تومان تخصیص داده شده که هزینه ارزی حج بر این اساس محاسبه می‌شود و نرخ ارز تخصیص یافته به حج  حدود ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است.

وی اضافه کرد: هزینه ارزی حج حدود ۴۰۰۰ دلار اعلام شده بود که ۵۰ تا ۵۵ درصد هزینه حج هر زائر به اسکان مربوط است و همچنان دقیق و کامل تعیین نشده است. مذاکرات شفاهی با هتل‌ها انجام شده است و هتل‌های زیادی برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از مذاکره و اجاره هتل‌ها هزینه دقیق حج را می‌توان اعلام کرد.

شاد در خصوص شرایط اعزام حجاج در حج ۱۴۰۲ اظهار کرد: محدودیت‌های سنی که در دوران کرونا لحاظ شده بود در حج آتی برداشته شده، اما در خصوص محدودیت برای دریافت واکسن که روزهای گذشته خبر آن اعلام شد، عربستان هنوز به ایران در خصوص این موضوع موردی اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: اولویت اول در خصوص اعزام با افرادی است که سال ۹۹ هزینه حج را پرداخت کرده و به خاطر کرونا از این سفر باز مانده‌اند، اما اولویت دوم شامل سپرده‌گذاران سال ۸۵ است که اگر آن‌ها هم برای ثبت‌نام در کاروان مراجعه نکردند، سپرده‌گذاران سال ۸۶ فرا خوان خواهند شد که شامل اولویت‌های فروردین سال ۸۶ می‌شود و اگر آن‌ها هم مراجعه نکنند، سراغ اولویت‌های دیگر می‌رویم.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: ثبت‌نامی‌های سال ۹۹ در صورت عدم افزایش هزینه با پرداخت‌های قبلی که در سال ۹۹ انجام داده‌اند، اعزام خواهند شد، اما اگر هزینه خدمات در عربستان افزایش یابد مابه‌التفاوت را زائران باید پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha