• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110403019
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان خبر داد؛

سرانه فضای آموزشی گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری

سرانه فضای آموزشی گلستان پایین‌تر از میانگین کشوری

ایسنا/گلستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، سرانه فضای آموزشی در استان گلستان به ازای هر دانش‌آموز را ۴.۹ متر مربع اعلام کرد و گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی  در کشور ۵.۲ مترمربع است.

وحید فراهی امروز سه‌شنبه ۴ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۱۵ پروژه آموزشی در استان گلستان آماده افتتاح و کلنگ زنی است که از این تعداد ۱۰ پروژه آموزشی با ۴۷ کلاس درس و با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان افتتاح می شود و پنج پروژه در قالب ۲۳ کلاس درس با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی بهره برداری از هنرستان ۱۲ کلاسه گنبدکاووس و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در صادق آباد و مدرسه ۸ کلاسه سرخنکلاته را از پروژه های مهم در ایام الله دهه فجر در گلستان برشمرد و تأکید کرد: از سال ۷۶ تاکنون در گلستان بیش از ۶۰۰ پروژه آموزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است، در دولت سیزدهم نیز ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه آموزشی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، سرانه فضای آموزشی در استان گلستان به ازای هر دانش آموز را ۴.۹ متر مربع اعلام کرد و افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی  در کشور ۵.۲ مترمربع است که سرانه فضای آموزشی گلستان پایین تر از میانگین کشوری است.

فراهی با بیان اینکه سرانه جهانی فضای آموزشی هشت و نیم است، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون سرانه فضای آموزشی گلستان از ۴.۸ مترمربع به ۴.۹ مترمربع رسیده و امیدواریم در دولت سیزدهم این شاخص به میانگین کشوری برسد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم خیرین حدود ۸۰ میلیارد تومان به ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس اختصاص دادند، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار هم خدمت‌رسانی، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس را بر عهده دارند و در کنار این دو دستگاه، کمک های مردم و خیرین نیز کمک کننده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به اینکه ۱۳ پروژه آموزشی نیمه تمام دولتی با ۱۲۰ کلاس درس در گلستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تکمیل این پروزه ها به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که درصد هستیم این پروژه ها به خیرین واگذار شود و خوشبختانه در کمتر از دو ماه سه پروژه را بخش مردمی تقبل کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha