• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110301795
  • خبرنگار : 71402

رزم‌ناو روسی مسلح به موشک‌های مافوق‌صوت به مانور با چین و آفریقای‌جنوبی ملحق می‌شود

رزم‌ناو روسی مسلح به موشک‌های مافوق‌صوت به مانور با چین و آفریقای‌جنوبی ملحق می‌شود

آژانس خبری دولتی «تاس» روسیه امروز (دوشنبه) گزارش داد، یک کشتی جنگی روسی مجهز به سلاح‌های کروز مافوق صوت نسل جدید در رزمایش مشترک با نیروی دریایی چین و آفریقای جنوبی در ماه فوریه شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این اولین اشاره رسمی به مشارکت ناوچه «ناوگان اتحاد جماهیر شوروی آدمیرال گورشکوف» بود که به موشک‌های «زیرکن» مسلح است.

روسیه می‌گوید این موشک‌ها با سرعت ۹ برابر صوت و با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) پرواز می‌کنند. آنها به همراه گلایدر آوانگارد ماورا صوت که در سال ۲۰۱۹ وارد وظیفه رزمی شد، مرکز زرادخانه مافوق صوت روسیه را تشکیل می‌دهند.

این رسانه روس با استناد به یک منبع دفاعی که به نام او اشاره‌ای نکرد، گزارش داد: آدمیرال گورشکوف به نقطه حمایت لجستیک در طرطوس سوریه می‌رود و بعد در مانورهای دریایی مشترک با نیروهای دریایی چین و آفریقای جنوبی شرکت خواهد کرد.

روز پنجشنبه، نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی اعلام کرد که این رزمایش که از ۱۷ فوریه تا ۲۷ فوریه در نزدیکی شهر بندری دوربان و خلیج ریچاردز برگزار می‌شود، با هدف «تقویت روابط در حال شکوفایی بین آفریقای جنوبی، روسیه و چین» است.

در ادامه بیانیه نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی آمده است: این رزمایش دومین رزمایش سه کشور در آفریقای جنوبی پس از رزمایش در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

به گزارش رویترز، «گورشکوف» این ماه پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آن را به اقیانوس اطلس فرستاد تا به غرب نشان دهد که روسیه در مورد جنگ در اوکراین عقب‌نشینی نخواهد کرد، مانورهایی را در دریای نروژ برگزار کرد.  

روسیه این تسلیحات را راهی برای نفوذ به سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته‌تر آمریکا می‌داند که پوتین هشدار داده است که روزی می‌تواند موشک‌های هسته‌ای این کشور را ساقط کند.

چین، روسیه و ایالات متحده در رقابتی برای توسعه سلاح‌های مافوق صوت هستند که به عنوان راهی برای برتری در برابر هر دشمنی دیده می‌شود که علت آن سرعت آنهاست که بیش از پنج برابر صوت است و اینکه تشخیص آنها سخت‌تر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۹:۵۱

پایان کمونیست چین و روسیه نابود بشن به امید خدا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۲۳:۴۴

انشالله