• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401110201637
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی مطرح کرد:

همه چیز درباره عضویت در صندوق حمایت از بیماران خاص

همه چیز درباره عضویت در صندوق حمایت از بیماران خاص

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه امسال گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از این بیماران در سطح استان در این صندوق ثبت نام کرده و از خدمات آن برخوردار شدند.

علی اربابی، امروز یکشنبه ۲ بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این مدت ۵۴۶ میلیون ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه های گزاف درمان از دوش آنها و خانواده هایشان برداشته شد.

اربابی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت سیزدهم بنا دارد چتر خدمات‌دهی به این نوع بیماران را با اضافه کردن لیست این بیماری ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به برخی از این بیماری اشاره کرد و گفت: از بیماری‌های زیر پوشش می توان به تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت) بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی اشاره کرد.

اربابی ادامه داد: بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص و صعب العلاج  در سامانه بیمه سلامت کشور است، گفت: روزانه ۱۲ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشان دار می‌شوند.

وی بیان کرد: براساس داده‌های موجود بیش از ۱۲۰۰ بیمار خاص و ۱۱۰۰ بیمار صعب العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هستند که از این تعداد ۱۱۰۰ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

اربابی ادامه داد: همچنین بیش از ۹۲۷ بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: تمام این بیماران می بایست در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های این بیماران در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha