• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110201478
  • خبرنگار : 50416

فعالیت ۲۰۰ راوی دفاع مقدس و برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس همدان

فعالیت ۲۰۰ راوی دفاع مقدس و برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس همدان

ایسنا/همدان معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۲۰۰ راوی دفاع مقدس در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: تا امروز بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس برگزار شده است.

منوچهر توسلی‌کیا یکشنبه ۲ بهمن‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر، کسب رتبه اول شوراهای کشور توسط شورای آموزش و پرورش استان همدان را یک شاهکار خواند و اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش استان همدان چند سال است که رتبه های برتر کشوری را کسب می‌کند و امسال نیز موفق به کسب رتبه اول شد.

وی با بیان اینکه اگر شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان ها به موقع عمل نکنند، شورای استان نمی‌تواند چنین رتبه هایی کسب کند، افزود: مهمترین اصل و هدف از طراحی نظام شوراهای آموزش و پرورش، جذب، تقویت و توسعه مشارکت های مردمی و رفع تنگناهای آموزش و پرورش است.

توسلی‌کیا رمز موفقیت در جوامع پیشرفته را اتکا به مردم و به‌کارگیری تفکر مردمی و گروهی در نظام آموزش پرورش دانست و مطرح کرد: در جمهوری اسلامی نیز با تصویب قانون شوراها نشان دادند که آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی بار بزرگ تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و کمک همه افکار و ارگان ها از نظر علمی، فکری و مالی برای رسیدن به این مهم ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مشارکت در آموزش و پرورش از پایه های توسعه جوامع جهانی است، بیان کرد: هر جامعه ای برای توسعه باید به فکر آموزش و پرورش باشد.

توسلی‌کیا با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش رها شود، نباید انتظار توسعه داشته باشیم، افزود: در حوادث اخیر دیدید که تفکر در آموزش و پرورش کارساز و رها کردن آن به ضرر نظام و کشور است.

وی حضور برخی دانش آموزان در اغتشاشات اخیر را نتیجه عدم تمرکز و عدم توجه به آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: هشت سال آموزش و پرورش رها شد و همه مسائل پرورشی به حاشیه رفت.

توسلی‌کیا به انعقاد تفاهم نامه با موزه دفاع مقدس همدان اشاره و خاطرنشان کرد: تا پایان سال سعی می کنیم همه معلمان و دانش آموزان استان حداقل یک بار از این موزه بازدید کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۸۰۰ روحانی در سطح مدارس استان در قالب طرح امین، گفت:  پخش اذان و برگزاری نماز جماعت با قدرت در مدارس دنبال می شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان رسالت امروز بانوان کشور را دفاع از فرهنگ و اعتقادات این مرز و بوم دانست و تاکید کرد: امروز بانوان باید همانند زمان دفاع مقدس در صحنه باشند و بجنگند.

وی برگزاری دوره های تربیتی در شهر قم برای ۲۵۰۰ دانش آموز استان، برگزاری دوره های عقیدتی و معرفتی در مشهد مقدس برای ۲۵۰ معلم و مربی پرورشی استان، اعزام روحانیون به مدارس در قالب طرح امین و تشییع و دفن پیکر یک شهید گمنام در محل آموزش و پرورش استان را از جمله اقدامات موثر فرهنگی در سال تحصیلی جاری برشمرد.

توسلی‌کیا به رفع کمبود ۲۰۰۰ معلم در ابتدای سالتحصیلی جاری اشاره و اظهار کرد: امسال به اندازه ۸ سال گذشته در مدارس استان کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار کردن در آموزش پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، از رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خواست پشتیبانی خوبی از سوادآموزی داشته باشند.

توسلی‌کیا به درخشش نهضت سوادآموزی ملایر و کسب هر ساله رتبه های اول تا سوم اشاره و خاطرنشان کرد: از ۸۹۰ نفر سهمیه امسال جذب نهضت سواد آموزی در ملایر، تاکنون ۲۴۶ نفر با پوشش ۲۷ درصدی جذب شدند.

وی با اشاره به رتبه دوم آمار سواد آموزی شهرستان ملایر در سطح استان، گفت: آمار سوادآموزی استان همدان یک درصد از میانگین کشوری و ۱۱ درصد از میانگین جهانی بالاتر است

توسلی‌کیا با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر در زمینه افزایش آمار سوادآموزی، یادآور شد: با این وجود آمار سوادآموزی در کشور هنوز هم از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس پایین تر است و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خرید بیش از ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای مدارس استان از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه امسال پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در قالب ۱۸ پروژه احداثی، تکمیلی و تعمیری مدارس شهرستان پیش بینی شده است، گفت: تاکنون ۱۵ درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

حمید شیرازیانی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و خیرین برای ۱۴ پروژه سطح شهرستان نیز مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است، افزود: ۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ میلیارد تومان برای تکمیل مدرسه شهید سلیمانی  هزینه شده است، مطرح کرد: برای تکمیل هنرستان آینده سازان که سال گذشته پیشرفت کمی داشت، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی پیش بینی شد و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد و پیش بینی می شود در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

شیرازیانی از درخواست هفت میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: فعلا موافقت نامه این درخواست مبادله نشده است.

وی به پیش بینی دو میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای تکمیل سالن ورزشی روستای انوچ اشاره و مطرح کرد: از ۴۷ میلیارد تومان اعتباری که برای تکمیل استخرهای دانش آموزی شهرستان های ملایر، نهاوند و اسدآباد پیش بینی شده، ۲۲ میلیارد تومان اعتبار سهم ملایر است.

شیرازیانی ادامه داد: سال گذشته پنج میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی و رفع نواقص سیستم های گرمایشی مدارس هزینه شد و امسال نیز در حال انعقاد قراردادی با هزینه چهار میلیارد تومان هستیم و بزودی عملیات اجرایی آن را آغاز می کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان به پیش بینی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار طی دو سال متوالی از محل سفر ریاست جمهوری در راستای تکمیل و بازسازی سرویس بهداشتی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تعمیر چهار کانون در سطح استان در نظر گرفته شد.

وی گفت: در راستای سفر ریاست جمهوری بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان از منابع مختلف پیشنهاد کردیم که ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شد که به تناسب تخصیص برای پروژه های عمرانی طی دو سال هزینه می شود.

شیرازیانی با بیان اینکه از ابتدای سالتحصیلی جاری بیش از ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی مدارس استان هزینه شده است، افزود: برای مدارس غیرنوساز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای مدارس نوساز ۶۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون سه میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سینما فرهنگیان ملایر هزینه شده و امسال نیز ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار از منابع استانی برای این پروژه پیش بینی شده که تخصیص کمی داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه در مجموع بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مدارس شهرستان هزینه شده است، گفت: پروژه مدرسه شهید سلیمانی در کشور بی نظیر بود که افتتاحیه آن با سالگرد شهادت شهید سلیمانی مصادف شد.

شیرازیانی افتتاح مدرسه روستای کمری، سالن ورزشی روستای رضوان کده، مدرسه شش کلاسه روستای ینگی کند و مدرسه خیرساز مهر پدری را از جمله پروژه های در دست افتتاح در دهه فجر برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha