• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401110200920
  • خبرنگار : 50181

عزمی برای ساماندهی فاضلاب "کرناچی" هست؟

عزمی برای ساماندهی فاضلاب "کرناچی" هست؟

ایسنا/کرمانشاه با وجود گذشت سالها از وضعیت نامناسب فاضلاب شهرک "کرناچی" کرمانشاه و بازدید چند ماه پیش مسئولین استان از این وضعیت و قولهایی که برای ساماندهی آن داده شد، اما هنوز کاری انجام نشده و آنطور که نماینده مردم کرناچی می گوید، شهرداری در روند کار اخلال ایجاد کرده است.

موضوع برای ما از آبان امسال شروع شد، اما خود مردم کرناچی هفت سال است که با معضل فاضلاب و پیامدهای آن درگیر هستند و مدام بین دستگاه‌ها پاسکاری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آبان ماه امسال موضوع ساماندهی فاضلاب شهرک کرناچی کرمانشاه در جلسه هفتگی قرارگاه آب مطرح و قرار شد مدیران دست جمعی ظرف مدت کوتاهی بازدیدی از این شهرک داشته باشند و معضل فاضلاب این محله را تعیین تکلیف کنند.

شهرکی که چندین سال پیش از روستا به شهر کرمانشاه الحاق یافت، اما ساکنین کوچه‌های پایین دست آن که به قره‌سو نزدیک هستند، تاسیسات فاضلاب ندارند و پساب آنها در کوچه رها می‌شود. بچه‌ها و مردم این محله چند سال است که با وجود فاضلاب روان در کوچه‌ها روزگار می‌گذرانند، بیمار می‌شوند و آلودگی تنفس می‌کنند.

اگرچه در سالیان گذشته بخش‌هایی از شبکه فاضلاب این منطقه اجرا شد، اما با وقوع سیل سال ۱۳۹۸ و به بهانه قرارگیری این خانه‌ها در بستر و حریم رودخانه و مجاز نبودن برخی ساخت و سازها کار تاکنون  متوقف مانده است.

 اواخر آبان ماه با حضور در این شهرک از چند و چون مشکلات فاضلاب کرناچی مطلع شدیم و گزارشی را نیز در همین زمینه منتشر کردیم و همان زمان وعده‌های متفاوتی برای تعیین تکلیف فاضلاب کرناچی داده شد که تاکنون اجرایی نشده است.

حالا جلال رستمی نماینده مردم این منطقه معترض نسبت به بد قولی‌های مسئولین دوباره به ایسنا آمد و از عدم همکاری شهرداری منطقه هفت کرمانشاه برای ساماندهی فاضلاب شهرک کرناچی به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به بیش از هفت سال پیگیری که برای تعیین تکلیف فاضلاب این منطقه انجام شده، عنوان کرد: چندی پیش موافقت شرکت آب منطقه‌ای را برای اجرای سیستم دفع فاضلاب در این منطقه اعلام کرد.

رستمی ادامه داد: در مرحله بعد باید شرکت آب و فاضلاب پار کار بیاید و خطوط فاضلاب را اجرا کند، اما این کار نیازمند تعیین کف و بر کوچه‌های کرناچی از سوی شهرداری است که شهرداری تاکنون این کار را انجام نداده و کل روند کار را متوقف کرده است.

نماینده مردم کرناچی با بیان اینکه آب و فاضلاب پای کار است و مشکلی هم برای تامین اعتبار ندارد، خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری منطقه هفت کار را متوقف کرده و بدون داشتن هیچ دلیل خاصی کار را انجام نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: طی چند وقت اخیر و با حضور در ملاقات‌ عمومی‌های شهردار کرمانشاه در مساجد مختلف شهر موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم و سه بار دستور گرفتیم، اما شهرداری منطقه هفت تا کنون همکاری نکرده است.

رستمی با بیان اینکه حتی موضوع را از طریق بازرسی شهرداری هم پیگیری کردیم و قرار بود تا ۲۵ دی ماه برای تعیین تکلیف کف و بر مراجعه کنند، افزود: تا امروز هیچ کاری صورت نگرفته است.

نماینده کرناچی از وضعیت نامناسب ۳۵۰ خانوار این منطقه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر یاد کرد که بین لجن و فاضلاب جاری در کوچه‌ها زندگی می‌کنند و گفت: خواهش می‌کنیم صدای ما را حتی به گوش مسئولین برسانید که شهرداری مانع ساماندهی فاضلاب کرناچی است.

ایسنا آمادگی دارد پاسخ مسئولین شهرداری را در این خصوص منتشر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha