• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401110100193
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

کسب رتبه دوم فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در تدوین سند حرفه مهارتی کشور

کسب رتبه دوم فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در تدوین سند حرفه مهارتی کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از کسب مقام دوم این اداره کل در تدوین سند حرفه مهارتی در کشور خبر داد.

سید نوراله هدایت افزود: سند حرفه، عالی ترین سند آموزشی یک سیستم CBT است و ماهیت فنی دارد که اعتبار کلیه اسناد به اندازه تطابق آن، به این سند ملی بستگی دارد و هر گروه شغلی بزرگ یک سند حرفه ویژه خود را دارد.

وی با ضروری دانستن سند حرفه برای دستیابی به یک شغل پایدار و موفق اظهارکرد: سند حرفه مجموعه ای از استانداردها، صلاحیت ها ی معتبر در سطح ملی است که برای احراز و ارزیابی مهارت ها و دانش افرادی که بایستی عملکرد مؤثر در محیط کار به نمایش بگذارند، بکار می رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  تدوین سند حرفه زمینه سازی برای استقرار نظام صلاحیت حرفه ای می باشد، خاطرنشان کرد: امکان پذیر کردن اعطای صلاحیت ملی از طریق آزمون و ارزشیابی شایستگی ها، تشویق و توسعه امکان تطابق فرایند آموزش با نیازهای افراد گوناگون، تشویق و امکان پذیر کردن آموزش در محیط کار، تشکیل یک بدنه انسانی دارای صلاحیت در حیطه های حرفه ای گوناگون از اهداف تدوین سند حرفه ای به شمار می رود.

هدایت تصریح کرد: تدوین سند حرفه در پنج گام شامل: مسیر توسعه حرفه ای، تجزیه و تحیل حرفه، استاندارد و ارزشیابی شایستگی، استاندارد شایستگی، تاییدیه و تضمین کیفیت و اعتبار بخشی سند انجام می شود.

وی ادامه داد: در استان تعداد ۲۵ سند حرفه در گروه برنامه ریزی درسی امور اداری(منشی های عمومی) با کد بین المللی طراحی و تدوین شده که هم اکنون جهت استفاده گروه های آموزشی کشور، این استاندارد های شایستگی در سامانه استاندارد های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بارگزاری شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اداره کل در بین استانهای کشور مقام دوم را در تدوین و طراحی سند حرفه کسب کرد که این موفقیت را به مجموعه همکارانم در اداره کل و مراکز تابعه بویژه گروه پژوهش و نوآوری اداره کل که در جهت تدوین و طراحی این کار فاخر و با ارزش تلاش کردند، تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha