• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102819352
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

نگاه به زن در فرهنگ اسلامی برجسته و ممتاز است

نگاه به زن در فرهنگ اسلامی برجسته و ممتاز است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نقش کلیدی و محوری بانوان ایرانی ناشی از نگاه رفیع اسلام به جایگاه زنان در جامعه است.

علی اسماعیلی صبح امروز (۲۸ دی‌ماه) در همایش بزرگداشت روز زن و مقام مادر در ابهر با بیان اینکه نگاه به زن قبل و بعد از اسلام نگاه متفاوتی است، اظهار کرد: شان و مقام زن با ظهور اسلام به طور کامل متحول شده و تکثر و زایندگی اسلام ناشی از ام‌الائمه بودن حضرت زهرا ( س) است.

وی به محوری بودن نقش مادر در خانواده اشاره کرده و افزود: محوریتی که مادر در خانواده ایجاد می‌کند، باعث می‌شود کانون خانواده با گرد هم آمدن اعضا گرم‌تر و صمیمی‌تر شود که برکات ناشی از این موضوع به طور مستقیم در جامعه تاثیرگذار است زیرا داشتن جامعه سالم در گرو داشتن خانواده‌های سالم است.

 اسماعیلی  با توضیح اینکه نقش کلیدی و محوری بانوان ایران اسلامی ناشی از نگاه رفیع اسلام به جایگاه زنان در جامعه است، متذکر شد: انقلاب اسلامی نیز به هویت زنان و جایگاه واقعی آنها اهمیت داده و در سایه این توجه امروزه شاهد پیشرفت کشور در سایه تلاش جوانان و بانوان ایران اسلامی هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مادران نقش اصلی در تربیت نسل‌ها در کشور ایفا می‌کنند، یادآور شد: امیدوارم زنان پاک جامعه ایران اسلامی همچنان، فرزندان پاک‌دست که آینده‌سازان ایران اسلامی خواهند بود تربیت کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر نیز در این همایش، گفت: نام‌گذاری میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر گامی در جهت ارج‌گذاری زحمات مادران سرشار از عاطفه که از هیچ نوع گذشت و فداکاری در رشد و شکوفایی فرزندانشان دریغ نمی‌کنند.

مجید مرادی عنوان کرد: آن‌چه مسلم است این که در قبال عشق، محبت و پاکی که مادر نثار فرزند خود می سازد، انسان از قدردانی عاجز و ناتوان است و بی‌تردید همین ناتوانی انسان در ارج نهادن به ارزش و مقام مادر است که به فرموده پیامبر اسلام (ص) بهشت زیر پای مادران است.

این مسئول تصریح کرد: نقش مادران، نقش پیوند و مودت و سازندگی است و خداوند مهربان زن و مرد را مکمل یکدیگر قرار داده تا هر دو طرف کاستی‌های یکدیگر را جبران کنند تا شاهد تکامل افراد باشیم.

وی زنان را کانون عاطفه و پشتیبانی از خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: زنان نقش کلیدی در عرصه‌های مختلف جامعه ایفا می‌کنند تا جایی که بسیاری از موفقیت‌های ما در سایه تلاش‌ها و حمایت‌های بانوان به دست آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha