• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102416476
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران:

نظارت سیستماتیک مانع بروز فساد در طرح‌های عمرانی می‌شود

نظارت سیستماتیک مانع بروز فساد در طرح‌های عمرانی می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اعلام اینکه پیمانکارانی که در اجرای برنامه‌های عمرانی کم کاری می‌کنند برکنار می‌شوند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نظارت سیستمی بر طرح‌های عمرانی را تدوین کند، هرجا نظارت سیستماتیک بود فساد کمتری را شاهد بودیم.

سید محمود حسینی‌پور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف انرژی در استان به‌ویژه در موضوع گاز در چند روز گذشته تمام تلاش بر این بود بدون تعطیلی و قطعی گاز زمستان را سپری کنیم، اظهار کرد: روز گذشته تصمیم بر این شد تا امروز دستگاه‌های اجرایی استان را تعطیل کنیم لازم است ادارات استانی و خدمات رسان بیشترین صرفه جویی را اعمال کنند تا این شرایط را بگذارنیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی به‌صورت دقیق نظارت داشته باشند و کاهش ملموس برق و گاز را باید در این چند روز تمرین کنیم تا منجر به قطعی انرژی گرمایشی نشویم.

استاندار مازندران نظارت بر پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر جا نظارت سیستماتیک بود فساد کمتری را شاهد بودیم.

این مسئول ادامه داد: نظارت اداری و مالی در پروژه‌های عمرانی و نظارت کیفیت دو امر مهم است که در بخش اول نظارت برعهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که به لحاظ ساختاری باید ایجاد شود و سیستم نظارت کند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: به‌دلیل کمیت بالای پروژه‌ها باید داشبوردهای مدیریتی(سیستم هوش تجاری) فعال شود و نمایندگان مجلس نیز در حوزه‌های انتخابیه به سمت مردمی کردن نظارت‌ها بروند.

وی با بیان اینکه نظارت مردمی در کیفیت و ارتقای پروژه‌ها نقش مهمی در سیستمی کردن نظارت‌ها دارند، تصریح کرد: داشبورد مدیریتی آلارمی برای نظارت سیستمی است. نظارت نباید رفاقتی باشد و اعمال نظارت نباید زیرسوال قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با ابراز عقیده مبنی بر اینکه سیاست‌های اعلامی باید همچون سیاست‌های اقدامی باشد، خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که فعالیت شان انحراف دارد باید برکنار شوند نه اینکه قبل از اتمام پروژه یک پروژه جدید به آنها واگذار شود همچنین در نظارت‌ها باید نظرات کارشناسی و فنی را به‌صورت قاطعانه اعمال کنیم.

حسینی‌پور با تاکید براینکه پروژه‌های عمرانی باید با نظارت معاون عمرانی پیش برود و اشکالات بدون اغماض مطرح شود، تصریح کرد: نظارت مستمر منجر به تصمیم مبتنی بر تنبیه و تشویق است، متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد پیمانکارانی که به تعهدات خودشان به درستی عمل نکردند منجر به اعطای پروژه‌های بیشتری به این افراد شده است. لذا پیمانکارانی که بیت‌المال را رعایت نمی‌کنند و کیفیت کارشان زیرسوال است؛ باید به دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه با کمک نمایندگان مجلس باید بیشترین بهره‌مندی را از بودجه سال ۱۴۰۲ داشته باشیم، گفت: یکی از اشکالات اساسی مازندران، تاخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی است باید در نظارت سیستمی تکالیف‌مان را اجرایی کنیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان نظارت سیستمی بر پروژه‌های عمرانی را تدوین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha