• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041510532
  • خبرنگار : 50199

مشارکت مردم، سربلندی نظام

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

ایسنا/مازندران چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه ۱۵ تیر ماه در قائمشهر برای انتخاب نهمین رئیس جمهور در حال برگزاری است.

در گرم‌ترین روزهای تابستان مردم با مشارکت خود تنور انتخابات را گرم‌تر کردند.

انتخابات قائمشهر در فضای شور انگیزی در حال برگزاری بوده وهمه مردم از پیر وجوان برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های رای آمدند تا نشان دهند کشور و آینده برایشان مهم است.

به شعب اخذ رای سری زدیم از حضور پیر مردی ۸۰ ساله که توان راه رفتن نداشت تا مادری که رای را به فرزندش داد تا به صندوق بیندازد، این مادر معتقد است آموزش باید از کودکی باشد تا برای سرنوشتش ارزش قائل شده و مشارکت در انتخابات را بیاموزد.

پای انقلاب ونظام ایستاده‌ایم

در میان جمعیتی که برای رای دادن به تکیه حسین‌آباد قائمشهر آمده بودند ناگهان فردی با ویلچری وارد شد و توجهم را به خود جلب کرد.

جوانی‌ است توان‌خواه؛ به‌نظر می‌رسید قطع نخاعی باشد، چقدر برایش انتخابات مهم بوده که با این شرایط برای رای دادن  حضور پیدا کرده است.

حتی توان بلند کردن انگشتانش را ندارد و فردی که همراهش است به او ‌کمک می‌کند اثر انگشتش را روی‌کاغذ قرار می‌دهد تا ممهور از هویت‌اش شود.

امروز جانبازان دوران دفاع مقدس بعد از چهار دهه در صحنه سیاسی انقلاب مانند دهه ۶۰ پر رنگ‌تر درخشیدند آقای عنایتی ۱۹ ساله بود که به درجه جانبازی رسید و هم اکنون اعتقاد دارد که ناتوانی جسمی مانع حضورش در رای دادن که سرنوشت سازترین عرصه است نمی‌شود.

او می‌گوید: بنا به فرمان آقا در تمامی صحنه‌های جبهه مقاومت، سیاسی، فرهنگی وغیره حاضر می‌شویم امروز هم آمده‌ایم در این جبهه سیاسی، فردی اصلح را انتخاب کنیم تا به کوری چشم دشمنان؛ بفهمانیم هنوز هم پای انقلاب ونظام جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم.

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

وی به جوانان توصیه کرد: امروزه مملکت ما به پای جوانان است و از ملت ایران می‌خواهم پای صحنه بیایند و برای مملکت خود حماسه‌ای را رقم بزنند.

حضور حداکثری را به رخ دشمنان می‌کشیم

اقای کاظمی اهل قائمشهر نیز با اشاره‌ به اهمیت حضور در انتخابات می‌گوید: وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم دو فرزند دارم که به سن رای دادن رسیده‌اند به آنها توصیه کردم در انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود نقش آفرین باشند.

او می‌افزاید: حضور ما در انتخابات مانع تصمیم‌گیری دشمن برای کشور می‌شود.

لزوم مشارکت بالای ۵۰ درصد/مردم‌کار را تمام کنند

دور دوم انتخابات به دلیل لزوم مشارکت بالای ۵۰ درصدی در حال انجام است و این انتخاب سرنوشت ساز مردم را به پای صندوق‌های رای می‌آورد.

آیت‌الله علی معلمی عضوخبرگان رهبری نیز در این باره می‌گوید: انتخابات ریاست جمهوری در هفته‌ی گذشته برگزار شد اما از آنجایی که فرد منتخب باید بالای ۵۰ درصد آرا را داشته باشد به مرحله دوم کشیده شد و مرحله دوم تکمیل مرحله اول است.

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

وی با بیان اینکه انتخابات سرنوشت ساز است و برای اقتدار ملت و کشور اثر گذار خواهد بود، بر آحاد جامعه لازم است در صحنه حضور داشته و ‌کار نیمه کاره هفته قبل را به اتمام برسانند.

نسبت به سرنوشت کشورم بی اعتنا نیستم

خانم حسین زاده، ۶۵ ساله اهل قائمشهر نیز هدف خود را از شرکت در انتخابات وظیفه ذاتی خود دانست و می‌گوید: مسلمان و ایرانی هستم و بر خودم واجب می‌دانم در انتخابات شرکت کنم.

او می‌افزاید: برای مشارکت در انتخابات آمده‌ام تا با انتخاب فردی اصلح و نماینده‌ای مردمی، در حل مشکلات موثر باشم.

این بانوی مازندرانی معتقد است، شرکت در انتخابات و تصمیم گیری‌های سیاسی کشور برهمگان وظیفه است و من نسبت به این امر بی‌اعتنا نیستم اما نظارت‌ها باید دقیق باشد که آرا اصلی مردم ارائه شود.

مردم انتظار دارند شفاف‌سازی در بحث رای گیری‌ها و شمارش آرا انجام شود و این خواسته به حق مردم است.

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

 ۸۰۰ نفر مسئول نظارت بر انتخابات قائمشهر

مسئول هئیت نظارت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در این باره گفته است: هیات نظارت با مجموعه بیش از ۸۰۰ نفر آموزش دیده در جهت نظارت بر حسن اجرای انتخابات در کنار هیات اجرایی مشغول فعالیت هستند.

متدین افزود: تا زمانی که صندوق‌ها تحویل فرمانداری می‌شود ناظران همراه مجریان می‌آیند و در ستاد هم در  تجمیع آراء انجام می‌شود.

وی در توصیه‌ای برای مشارت حداکثری گفت: ملت ما آگاهی و بصیرت داشته و حضور حداکثری مردم ضمانت انقلاب، بقا و توسعه تفکر انقلابی است و می‌توانند به هرکسی رای دهند و انتخاب اصلح انجام شود.

۳۴ شعبه سیار در قائمشهر

در راستای افزایش، مشارکت مردمی در انتخابات و تسهیل برای بیماران و پرسنل و همچنین زندانیان صندوق‌های سیاری مشخص شده است.

جواد مولایی قرا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در دور دوم انتخابات ریاست جمهور با ۲۰۴ شعبه سیار وثابت که از این تعداد ۳۴ شعبه سیار داریم که به بیمارستان‌های رازی و ولیعصر و ادارت زندان‌ها حضور یافتند.

حماسه‌ای پر شعور برای انتخاب «نهمین رئیس جمهور»

به گزارش ایسنا، جمعیت واجد شرایط مازندران برای  انتخابات دو میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha