• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102214967
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان خبر داد:

برگزاری پیاده‌روی خانوادگی "راه عاشقی" در اصفهان

برگزاری پیاده‌روی خانوادگی "راه عاشقی" در اصفهان

ایسنا/اصفهان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان، پیاده‌روی خانوادگی با عنوان راه عاشقی برگزار می‌شود.

وحید رجبی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ویژه برنامه فرهنگی بسیج ورزشکاران استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر، درباره هدف برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، اظهار کرد: با توجه به میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا، روز مادر و نقشی که مادران کشور در خانواده دارند، این همایش را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین از آن جایی که زمان این همایش به سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک است، برنامه‌ریزی‌ها به‌طوری انجام شد که در روز ولادت حضرت فاطمه(س) شاهد تجمع خانواده‌های گرامی در کنار هم، فضایی با نشاط و توسعه فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف مردم جهت ایجاد سلامت جسمی و روحی در آنان شود.

وی افزود: پیاده‌روی خانوادگی از ایستگاه شماره دو تله سیژ به سمت میدان گردهمایی پارک ناژوان و با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان ،تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج)، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، بسیج شهرداری، مدیریت پارک ناژوان، باشگاه فرهنگی ورزشی گیتی پسند، صدا و سیما مرکز اصفهان و هیات‌های همگانی، پزشکی ورزشی و تنیس روی میز برگزار می‌شود.

رجبی با تاکید بر صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر لزوم تکیه بر خانواده، یادآور شد: دشمنان نه تنها ایران و انقلاب، بلکه دشمنان بشریت تصمیم گرفته‌اند نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرند. تلاش‌های زیادی را در سال‌های اخیر داشته‌اند. در حالی که ارزش و جایگاه واقعی زنان بر خلاف تبلیغات سو استکبار جهانی و الگوهای مبتذل غرب در طول ۴۴ سال نظام اسلامی در کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف متبلور شده است.

وی ادامه داد: خانواده نخستین جامعه است و می‌توان این جامعه کوچک را رکن بنیادین اجتماع بشری شمرد تا نقش بنیادین زنان بیشتر نمایان شود. به گواه تاریخ، نهاد مقدس خانواده مهم‌ترین نقش را در پویایی و حفظ سلامت جامعه دارد. همچنین تحقق جامعه سالم نیازمند نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان یادآور شد: زنان و بانوان این سرزمین در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و سطوح مختلف مدیرتی حضور داشته و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست. بانوان در تحکیم بنیان خانواده و پرورش فرزندان سالم نیز بسیار نقش دارند.

به گزارش ایسنا، رجبی اضافه کرد: همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در گسترش فرهنگ ورزش همگانی نقش بسزایی دارند. این فرهنگ به گونه‌ای طراحی شده تا مردم به‌صورت نمادین دور هم جمع شوند و در یک مسیر مشخص به پیاده‌روی خانوادگی بپردازند. این نمادین بودن باید هدف داشته باشد و هدف آن فرهنگ سازی ورزش همگانی در میان اقشار جامعه به خصوص خانواده‌ها است.

این مسئول ورزشی ترویج ورزش همگانی از جمله ورزش در خانواده، دختران و بانوان کشور را احیاء و تقویت ورزش‌های سنتی و آئینی ایران دانست و گفت: زنان می‌توانند با مشارکت فعال خود در زمینه‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش‌های همگانی الگوی مناسب ترویج فعالیت بدنی برای سایر افراد خانواده خصوصا نوجوانان و جوانان باشند. انجام تحرکات جسمی منظم از ابتدای جوانی نه تنها به افزایش آمادگی جسمانی می‌انجامد، بلکه برای تقویت روح و روان نیز مفید است.

رجبی در پایان تصریح کرد: ورزش همگانی یک عامل اساسی در تأمین سلامتی و کیفیت زندگی افراد جامعه است و مردم براساس فرهنگ و نگرش، باورها و همچنین با توجه به ویژگی‌های فردی و وضعیت مادی خود در ورزش همگانی شرکت می کنند.لذا لزوم افزایش آگاهی زنان در خصوص تاثیرات مفید ورزش بر سلامت، می‌تواند محرک مناسبی جهت تشویق زنان به فعالیت بدنی مستمر و منظم و به دنبال آن ترغیب سایر اعضای خانواده باشد.

به گزارش ایسنا، همایش پیاده‌روی خانوادگی راه عاشقی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، جمعه (۲۳ دی‌ماه) از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در محل پارک جنگلی ناژوان اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha