• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401102114311
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

برگزاری امتحانات نهایی با ملاحظات بیشتر/رصد و برخورد با تخلفات

برگزاری امتحانات نهایی با ملاحظات بیشتر/رصد و برخورد با تخلفات

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌تواند در حوزه ارتقای سلامت اداری گام‌های پایه‌ای بردارد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی هاشمی در نشست تخصصی مدیران کل استان‌ها، رؤسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قطب ۴ کشوری (کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و خوزستان) با بیان این‌که آموزش و پرورش یک دستگاه چندبعدی با کارکردهای مختلف است، اظهارکرد: سلامت اداری به عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش مطرح است، زیرا مردم نمی‌توانند بپذیرند هیچ نقطه سیاهی در تابلوی سفید آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش جزو سالم ترین نهادهای اجرایی کشور است، حوزه کاری و ارتباط برون دستگاهی با سایر شرکای نظام تعلیم و تربیت شعاع کاری  وسیعی را در اختیار دارد.

هاشمی با بیان این‌که آموزش و پرورش باید در حوزه ارتقای سلامت اداری ورود کند، گفت: اگر قرار است در حوزه سلامت اداری اتفاقی بیافتد، باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش در راستای ارتقای سلامت اداری مدل بومی شده لازم دارد، عنوان کرد: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌تواند در حوزه ارتقای سلامت اداری گام‌های پایه‌ای بردارد.

وی گفت: از مهمترین الگوی های سلامت اداری، پاسخگویی عمومی است که باید به سازمانی تبدیل شویم که بر اساس نیاز مخاطبان، اهداف مدنظر دنبال و مطابق آن پاسخگو باشیم.

هاشمی با اشاره به استقرار سامانه‌هایی برای نظارت بر فرآیندهای برگزاری امتحانات نهایی دی ماه امسال، خاطرنشان کرد: امسال امتحانات نهایی در سراسر کشور با ملاحظات بیشتری برگزار و در راستای ارتقای سلامت برگزاری امتحانات نهایی تاکنون ۵۳۰۰ بازدید از ۱۲۰۰ حوزه اجرای امتحانات نهایی در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازدیدها تخلفاتی که در حوزه‌های فرآیندی یا برگزاری در حوزه‌های مختلف وجود داشته، رصد و تذکرات و برخوردهای لازم انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، هاشمی یاد آور شد: هر فرد در هر حوزه‌ای، فرایندی را تعریف می‌کند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، در این راستا نیازمند شبکه‌سازی در سطح کشور هستیم که همین روند در کشور با بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ در آموزش و پرورش آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha