• جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101610251
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد:

جهاد تبیین؛ مهم‌ترین ابزار مقابله با جنگ شناختی

جهاد تبیین؛ مهم‌ترین ابزار مقابله با جنگ شناختی

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند بر لزوم تبیین معارف دین اسلام برای نوجوانان و جوانان، گفت: جهاد تبیین مهم‌ترین ابزار مقابله با جنگ شناختی امروز است‌.

حجت الاسلام محمد مختاری امروز ۱۶ دی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: دشمنان بدانند تلاش برای براندازی اسلام مذبوحانه و عقیم است چراکه مطابق هیچ اصولی نبوده و ملت ایران با جان و دل طرفدار اسلام هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، افزود: حذف اسلام یکی از مهمترین مطالبات ناحق است که از طرف اقلیتی ناچیز و وطن فروش مطرح می‌شود که این اقلیت از روی تعصبات جاهلی همواره مخالف اسلام در ایران و به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و نهادهای فرهنگی هوشیار باشند، تصریح کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد مستکبران و مزدوران آنان با اغتشاش و آشوب به تمامیت ارضی کشور و اسلام عزیز ما آسیب بزنند؛ ما ایران را با اسلام خواسته و اسلام را بزرگترین حافظ ایران می‌دانیم.

مختاری ادامه داد: دوران دفاع مقدس تنها دورانی است که مستکبران به ایران حمله کردند اما رزمندگان و ملت ایران با غیرت دینی، جان و خون دادند ولی هرگز اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیافتد.

وی از فرمول رسیدن به بصیرت، مقاومت و مکتب شهید سلیمانی گفت و تصریح کرد: سردار سلیمانی نماد مقاومت و بصیرت در دنیا است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب هرگز انسانی دور از دسترس نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شهید سلیمانی دارای مکتب است که دو ویژگی اساسی بصیرت و مقاومت دارد، اظهار کرد: اگر همگان به این دو عنصر مجهز شویم مثل شهید سلیمانی الگو شده و راه برای همه باز است.

مختاری ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی به معنای بصیرت و مقاومت بوده و همه موظف هستیم مکتب توحیدی و قرآنی خود را به روز کنیم؛ تفکر اساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) بوده و برترین عبادت است که با آن انسان به بصیرت می‌رسد.

وی با بیان اینکه همگان به ویژه نسل جدید باید تفکر کنند؛ دشمن تلاش می‌کند با مسائل دنیایی و شهوانی، قدرت تفکر را از ما بگیرد لذا باید هوشیار باشیم، اظهار کرد: ولایت ستون خیمه نظام اسلامی بوده و باید همواره از ولایت فقیه حمایت کنیم؛ همانگونه که سردار سلیمانی در وصیت نامه‌اش نسبت به اعتقاد عملی به ولایت فقیه  می‌نویسد: «اعتقاد عملی به ولایت فقیه یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به‌عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید».

مختاری با اشاره به اینکه سرمایه اصلی فرهنگ ناب اسلام و قرآن است که باید با تفکر به این سرمایه دین دست پیدا کنیم، افزود: اگر با عنصر عقل حرکت کردیم به حقانیت دین، توحید و ولایت می‌رسیم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز که استکبار در رأس آن هستند بدون انسجام، اقتدار و نظام اسلامی نمی‌توانیم مستقل زندگی کنیم؛ امری که شهید سلیمانی توجه وافری بدان داشت و همواره تأکید می‌کرد جمهوری اسلامی حرم است. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha