• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101409289
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

ایسنا/خوزستان آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی امروز چهارشنبه (۱۴ دی ۱۴۰۱) با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب، در این جلسه با بیان اینکه اصل انقلاب ما بر اساس مسائیل فرهنگی شکل گرفت، اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات استان را حل کنیم باید از مجرای فرهنگ باشد از این رو باید به مقوله فرهنگ بیشتر پرداخته شود.

استاندار خوزستان، با بیان اینکه باید با کمک علما و نخبگان و کلیه دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان بتوانیم مقوله فرهنگ استان را ارتقا بخشیم، افزود: دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی به نتیجه نمی‌رسند مگر اینکه همراه با فرهنگ باشند، لذا باید خود را سرباز فرهنگی در کشور و استان بدانیم و در این راه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ما مفتخریم که ورود امام رضا (ع) از خوزستان بوده و همه مردم استان به امام رضا (ع) ارادت ویژه دارند، اضافه کرد: باید نقش خوزستان را در تاریخ اسلام و تشیع مورد مطالعه قرار دهیم و بدانیم اثر این استان در تمدن اسلامی و شیعه چقدر اثربخش بوده است.

حسینی‌محراب تصریح کرد: انتخاب مسیر ورود امام رضا (ع) از خوزستان به کشور، حتما سر و رمزی دارد که باید بتوانیم در لابه‌لای تاریخ و سیره معصومین (ع) به دنبال آن بگردیم؛ ما فرزندان امام رضا (ع) هستیم و باید به وظایفی که بر دوش ما گذاشته شده توجه کنیم.

وی به جشنواره شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: شعر عربی یک امر وحدت‌بخش بین استان ما و کشورهای اسلامی و تشیع است که می‌تواند امنیت ملی همه کشورهای شیعه و شیعیان را رقم بزند و پیوند شیعی ایجاد کند.

پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

استاندار خوزستان، با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: اگر می‌بینیم در کشورهایی همچون عراق حاج قاسم حتی از فرماندهان نظامی و اطلاعاتی عراقی در مقابل داعش جلوتر است ریشه آن در عمق شیعه اثنی‌عشری است، مکتبی که با مرجعیت گره خورده است.

وی با بیان اینکه پیروزی در سوریه، عراق و یمن نیز به این موضوع برمی‌گردد، ابراز کرد: از جمله ابزار و سلاح هایی که می‌تواند این وحدت و یکپارچگی را قوی‌تر کند و قلب‌ها و دل‌ها را به هم گره بزند و شیعه را به میدان مبارزه با استکبار بیاورد و پیروزی حق بر علیه باطل را رقم بزند، شعر عربی است.

حسینی‌محراب اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره و گردهمایی‌ها هر سال قوی‌تر و با دعوت از شعرای نخبه داخلی و خارجی برگزار شود تا اثربخش‌تر بوده و به نشر فرهنگ انقلاب اسلامی و شیعه کمک کند؛ ما نیز در استانداری از همه دستگاه‌های فرهنگی با کمک‌های مادی و معنوی خود به رونق حوزه فرهنگ کمک می‌‎کنیم.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج نیز با اشاره به اینکه جشنوراه امام رضا (ع) دارای ۱۶ جشنوراه است که  در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: خوزستان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: جشنواره امسال تفاوتی با سال‌های گذشته دارد و آن هم این است که بسیاری از کشورهای عربی به این جشنواره پیوستند و از طرف استان خوزستان در کشور عراق و عمان هم اجرای برنامه خواهیم داشت.

پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha