• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401101408796
  • خبرنگار : 71290

اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: محور مقاومت در کل منطقه حضور و امتداد دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان: محور مقاومت در کل منطقه حضور و امتداد دارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرمانده سیاسی و راهبردی و آشنا به همه تحولات منطقه و جهان بود، گفت: شهید سردار سلیمانی از طریق رفتار خود در صحنه جهاد ثابت کرد که خط مشی اسلام خط مشی رحمت و رافت است. 

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: محور مقاومت در کل منطقه حضور و امتداد دارد. همچنین وحدت و همبستگی و همگرایی در منطقه وجود دارد. این شهدا جایگاه ویژه‌ای پیش خداوند دارند و در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی شهدای اسلامی و به ویژه سردار سلیمانی، گفت: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند شهید سلیمانی یک مدرسه و مکتب است. همه امت باید شخصیت ایشان را بررسی کرده و آن را الگوی زندگی قرار دهند. اساس و پایه مکتب شهید سلیمانی این بود که ایشان از شخصیت‌های برجسته اسلام و پیرو خط مشی ولایت بودند و از طریق رفتار خود در صحنه جهاد ثابت کرد که خط مشی اسلام خط مشی رحمت و رافت است و تکفیری‌ها مسلمان و پیرو دین اسلام نیستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان قدس است، گفت: پیروی از خط مشی اسلام و اهل بیت یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید است و تنها خط مشی است که می‌تواند جهان اسلام را متحد و یکپارچه سازد، جهاد امام خامنه‌ای مرز و حد نمی‌شناسد. شهید سلیمانی هم در کنار مردم زندگی کرد. با اخلاق خوب و مدیریت عالی که داشت. او نه فقط یک رهبر نظامی بلکه یک فرمانده سیاسی و راهبردی و آشنا به همه تحولات منطقه و جهان بود.

نعیم قاسم تصریح کرد: شهید سلیمانی همگام با فقرا و خانواده‌های شهدا نمونه ای از جهاد را نشان داد که جهاد کردن فقط سلاح به دست گرفتن نیست.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین اظهار داشت: فلسطین معیار حق و حقیقت است. تنها مسئله سرزمین نیست که باید آزاد شود. این موضوع یک طرح و یک مسئله می‌باشد. استکبار می‌خواست که از طریق فلسطین و قدس جغرافیای منطقه را به نفع خود تغییر دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک اندیشمند فکری و سیاسی بود، گفت:‌ ایشان هنگامی که در اجتماعات شرکت می‌کرد دوراندیش بود و با دید استراتژیک و راهبردی خود و با چشم خدا به آینده نگاه داشت. او یک مکتب و مدرسه است. ما دستورات را از میدان جنگ می‌گوییم نه فقط از چارچوب تئوری‌ها.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم در اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی، گفت: همه محورهای مقاومت در منطقه باید با هم متحد شوند.

وی افزود: حاج قاسم ثابت کرد که تنها خط و مشی اسلام می تواند جهان اسلام را متحد و یکپارچه کند.

نعیم قاسم یادآور شد: شهید سلیمانی ثابت کرد خط مشی اسلام، خط مشی رحمت و رافت است.

این خبر تکمیل می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha