• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401101207403
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت:

تنوع قومی و مذهبی ایران ظرفیتی برای هم‌افزایی توانمندی‌هاست

تنوع قومی و مذهبی ایران ظرفیتی برای هم‌افزایی توانمندی‌هاست

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: تنوع قومی و مذهبی ایران اسلامی ظرفیت و فرصت بزرگی برای هم‌افزایی توانمندی‌ها در مسیر توسعه همه جانبه فراهم آورده است.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز، ۱۲ دی ماه در جلسه کمیسیون اقوام و مذاهب شهرستان رشت، با بیان اینکه از جمله خدمات حاج قاسم سلیمانی مقابله با عقاید انحرافی در قالب مبارزه با گروه تروریستی داعش بود، اظهار کرد: جهان سلطه در طول تاریخ و به روش‌های گوناگون درصدد تخریب چهره ادیان الهی بوده و در سال‌های اخیر نیز با حمایت از گروه انحرافی داعش قصد داشته تا با ارائه چهره‌ای خشن از اسلام و تقویت حس دوری گزینی از آموزه‌های ناب دینی، به اهداف شوم خود دست یابد اما با جانبازی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند، بنابراین برای فرو نشاندن خشم ناشی از تحقیر در میدان و دیپلماسی، مبادرت به حذف فیزیکی ایشان و راه‌اندازی جنگ ترکیبی و ادراکی و شبهه افکنی در حوزه عقیدتی جوانان نموده است.

وی با اشاره به تلاش غرب در پوشاندن لباس مبدل بر افکار خطرناک و انحرافی در قالب آثار به ظاهر هنری، کارهای فرهنگی و شعارهای فریبنده، گفت: ضروری است تا خطر نفوذ دشمن از بستر فضای مجازی و انتقال پیام‌های هدفمند و تبلیغ نحله‌های انحرافی با زبان هنر به خصوص موسیقی، جدی گرفته شود.

امام‌پناهی با تاکید بر نقش هنرمندان، اندیشه ورزان، اصحاب رسانه و فعالین فرهنگی در مقابله با دسیسه‌های استکبار، افزود: پاسخ هر تحرک دشمن باید از همان جنس بوده و شبهات القا شده در بستر فعالیت‌های هنری، با زبان هنر پاسخ داده شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عصبانیت و حجم فعالیت‌های تخریبی دشمن نسبت مستقیم با موفقیت جبهه مقاومت اسلامی و استقبال توده‌ها از پیام انقلاب اسلامی دارد، گفت: بنابراین هر زمان با شدت گیری حملات و اقدامات دشمن مواجه بوده‌ایم، یقینا در یکی از عرصه‌های مقابله، ضربات مهلکی بر حیثیت دشمن وارد آمده است.

وی تصریح کرد: آتش افروزی دشمنان در آشوب‌های اخیر نیز ناشی از ناکامی‌های پی در پی آمریکا و غرب در صحنه مقابله با جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و به بن بست رسیدن فشار تحریم‌ها است.

نماینده دولت در رشت، با تاکید بر این موضوع که تنوع قومی و مذهبی ایران اسلامی ظرفیت و فرصت بزرگی برای هم‌افزایی توانمندی‌ها در مسیر توسعه همه جانبه فراهم آورده است، گفت: شناخت و به کار بستن ظرفیت‌های مغفول فرهنگ ایرانی - اسلامی که ریشه در تاریخ و باورهای دیرین ایرانیان و میراث مشترک در بین تمام اقوام و مذاهب دارد، بهترین راهکار مقابله با آن عقاید نوظهور و انحرافی است که سنخیتی با باورهای تاریخی و دینی ملت ندارند.

امام‌پناهی افزود: بخشی از دفاع موثر در برابر تهاجم شبهه افکنانه و جنگ ترکیبی دشمن، باید در قالب بیان واقعیات جاری در متن جامعه غربی و پاک کردن بزک از چهره آن صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha