• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401101105979
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری:

روزانه ۹۸۰ تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود

روزانه ۹۸۰ تن زباله در شهر تبریز تولید می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، با اشاره به تولید روزانه ۹۸۰ تن زباله در مناطق دهگانه شهر، گفت: سرانه تولید زباله در شهر تبریز به ازای هر شهروند در حدود ۶۵۰ گرم است که این مقدار فاصله زیادی با استاندارهای جهانی دارد.

حبیبه هراتی، افزود: با برنامه ریزی مدون تلاش می‌شود در سال آینده ۱۵۰ گرم از این سرانه از طرق مختلف مانند ارایه آموزش های شهروندی کاهش یابد.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی و ارایه آموزش های شهروندی نقش موثری در کاهش تولید زباله دارد و هر کیلو پسماند و زباله از مرحله جمع آوری تا دفن برای شهرداری تبریز ۵۱۰ تومان هزینه دربر دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری تبریز با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی شهروندان در مدیریت پسماند شهری، گفت: مدیریت پسماند از حوزه های پرچالش شهرهای کشور بوده و موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی و همدلی شهروندان است.

هراتی، ادامه داد: مدیریت و تفکیک پسماند در محل تولید می‌تواند در تبدیل تهدید به فرصت مثمرثمر باشد چراکه می‌توان از پسماندهای تر در تامین خوراک مورد نیاز دام‌ها استفاده کرد به طوری که ارزش غذایی این خوراک چندین برابر نهاده های دامی مانند یونجه است.

وی با اعلام اینکه لندفیل شماره ۲ مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز اسفند سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، یادآوری کرد: سلول شماره سه مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز گودبرداری شده است و پس از بهره‌برداری از سلول شماره ۲ لاینرگذاری می شود.

وی گفت: سلول شماره یک مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز هنوز یک سال دیگر ظرفیت دفن پسماند دارد و در صورت تکمیل ظرفیت آن از لندفیل شماره ۲ برای دفن استفاده خواهد شد.

هراتی، با بیان اینکه مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز پنج سلول دارد، افزود: در زمان کنونی یک سلول آن فعال بوده و با بهره‌برداری از سلول شماره ۲، عملیات اجرایی دیگر سلول‌ها نیز آغاز خواهد شد.

وی یادآوری کرد: دفن پسماندهای پزشکی نیز پس از بی‌خطرسازی، در بخشی از سلول شماره ۱ این مرکز دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری تبریز از تحقق ۱۲۰ درصدی بودجه این سازمان خبر داد و اظهار کرد: 70 درصد پروژه‌های عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز مربوط به حمل و دفن زباله‌های شهری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: بودجه سال آینده سازمان مدیریت پسماند را دو برابر امسال پیش‌بینی و پروژه‌های جدید عمرانی تعریف کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha