• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101005496
  • خبرنگار : 50107

سرکنسول افغانستان در مشهد:

مشهد و هرات خواهرهای دوقلو هستند

مشهد و هرات خواهرهای دوقلو هستند

ایسنا/خراسان رضوی سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: اگر مشهد و هرات را خواهرخوانده بدانیم، باز هم بین این ۲ فاصله ایجاد کردیم؛ مشهد و هرات خواهرهای دوقلو هستند.

عبدالجابر انصار در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی جهان‌شهر و آغاز به کار رسمی این پورتال بین‌المللی که امروز، ۱۰ دی‌ ماه، در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) همیشه می‌فرمود اسلام مرز نمی‌شناسد. ما از نظر روحی، فرهنگی، زبانی و دینی اشتراکاتی داریم که ما را جدا نمی‌کند؛ هرجا مرز دارند باید پل بزنیم و هرجا گفتمانی باشد هیچ دیدگاهی موثرتر و واقعی‌تر از اسلام و زبان فارسی نیست.

وی افزود: از بیش از چهار دهه میهمان‌نوازی ملت ایران از مهاجران افغانستان، به ویژه در مشهد، برای خدماتی که شهرداری و آموزش‌ و پرورش به اتباع ارائه داده‌اند، تشکر می‌کنم. ما اشتراکات زیادی داریم؛ بنابراین خواهرهای دوقلو هستیم که باید کنار هم این شهرهای زیبا را زیباتر کنیم.

سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه نیاز است صفحه جدیدی در تعاملات مشهد و هرات باز شود، تصریح کرد: اقدام امروز شهرداری مشهد زمینه گفتمان بین ۲ شهر را که از لحاظ روحی و تاریخی یکی هستند، مساعد می‌سازد. ما قول می‌دهیم زمینه هر نوع همکاری را با مشهد فراهم کنیم.  

محمد شهریار، سرکنسول پاکستان در مشهد نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: تمرکز بر حوزه دیجیتال موجب می‌شود از فرصت مشهد برای تبادل اطلاعات استفاده کنیم. فرایند موجود که برای ما نیز کاربردهای زیادی دارد، اتفاق خوبی بود که توسط مشهد رقم خورد.

وی افزود: چهار زبانه بودن وبسایت جهان‌شهر این خاصیت را دارد که اشتراک فرهنگی بیشتر خواهد شد و امضاء خواهرخواندگی‌ها نشان از تلاش مشهد برای دستیابی به افق‌های بزرگتر دارد. ما آمادگی خود را برای مشارکت بیشتر خصوصا در زمینه تبادل اطلاعات در شهرهایی مثل لاهور و کراچی اعلام می‌کنیم.  

در بخش دیگری از مراسم ماهر العدوانی، سرکنسول عراق در مشهد، تصریح کرد: ارتباطات اقتصادی و دیپلماسی بسیار زیاد بین ۲ کشور وجود دارد. این برنامه نیز فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا روابط مستمری بین ۲ کشور ایران و عراق در زمینه‌های مختلف ایجاد شود. فرهنگ مشترک بین ایران و عراق به ما کمک خواهد کرد تا مناسبات را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha