• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100804488
  • خبرنگار : 50105

گره ارتباط دانشگاه با جامعه کجاست؟

همکاری‌های موفق دانشگاه و صنعت و افزایش رشد فروش در بازار

همکاری‌های موفق دانشگاه و صنعت و افزایش رشد فروش در بازار

ایسنا/خراسان رضوی شبکه‌های همکاری دانشگاه و صنعت به‌طور فزاینده‌ای برای اقتصادهای ملی مهم هستند. مطالعات قبلی موانع و عوامل توانمندسازی همکاری‌های دانشگاه و صنعت را شناسایی کرده‌اند، با این حال درک ما از تکامل چنین همکاری‌هایی هنوز محدود است و در نتیجه توانایی ما را برای پرورش توسعه آنها محدود می‌کند.

به نقل از اسپیرینگر، نتایج نشان می‌دهد که موانع و توانمندسازهای خاص همکاری دانشگاه و صنعت در مقاطع مختلف زمانی ظاهر می‌شوند.  

همکاری بین دانشگاه و صنعت که اغلب با مداخله دولت پشتیبانی می‌شود، برای بهبود سیستم‌های نوآوری منطقه‌ای و ملی و توسعه اقتصادی، حیاتی تلقی می‌شوند. در واقع، عملکرد صنعت تحت تأثیر چگونگی مدیریت شبکه همکاران آن است.

شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای به منابع خارجی روی می‌آورند تا دانش فنی مورد نیاز خود را برای معرفی نوآوری‌های محصول و فرآیند به دست آورند.

شبکه‌ها مکانیزمی هستند که از طریق آن سازمان‌ها دانش را به اشتراک می‌گذارند و نوآوری‌ها را به طور موثر و کارآمد تولید می‌کنند.

فرآیندهای همکاری نوآوری دانشگاه و صنعت مبتنی بر تعاملات بین دانشمندان دانشگاه و صنعت است که در تلاش برای ترجمه علم دانشگاهی با پتانسیل تجاری به سمت کاربردهای بازار هستند.

دانشگاه‌ها به‌طور فزاینده‌ای در حال همکاری با شبکه‌های خارجی هستند که سایر دانشگاه‌ها همچنین شرکت‌کنندگان در صنعت را درگیر می‌کنند. این همکاری‌ها علاوه بر ایجاد محرک برای رشد اقتصادی، منبع سود مالی برای دانشگاه‌ها و شرکت‌ها هستند.

به عنوان مثال، همکاری دانشگاه و صنعت برای ترویج توسعه محصول نوآورانه منجر به رشد فروش آن در بازار می‌شود. با این حال، باوجود مزایای آشکار برای صنعت و برای دانشگاه، موفقیت تضمین نمی‌شود و بسیاری از همکاری‌های دانشگاه و صنعت تنش‌هایی را تجربه می‌کنند.

تفاوت‌های فرهنگی بین دانشگاه‌ها و صنعت نیز منجر به رویکردهای متفاوت در تحقیق می‌شود. دانشگاه‌ها علاقه‌مند به تحقیقاتی هستند که دانش جدید را ایجاد و منتشر می‌کند و ممکن است به افق‌های توسعه طولانی‌تری نیاز داشته باشد، در حالی که صنعت به‌طور کلی به تحقیقات متمرکزتری نیاز دارد که به دنبال بهره‌برداری از دانش در سریع‌ترین زمان ممکن باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha