• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100804383
  • خبرنگار : 50026

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی مطرح کرد:

شناسایی پیشنهادات پیشران و بحران زدا برای برنامه هفتم توسعه کشور

شناسایی پیشنهادات پیشران و بحران زدا برای برنامه هفتم توسعه کشور

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با تشریح اقدامات پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص برنامه هفتم توسعه کشور گفت: بسیاری از پیشران‌ها و محرک‌های توسعه و کاهنده بحران شناسایی شده‌اند.

حمید جهانشاهی، امروز پنج شنبه ۸ دی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ۲۹ مطالعه توسط مراکز پژوهشی سازمان با همکاری دانشگاهیان، بخش خصوصی، موسسات پژوهشی آغاز شده که در این راستا از مدل‌ها و محاسبات اقتصادی نیز استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نیز همزمان با سایر استان‌های کشور، فرایند اجرایی تدوین برنامه هفتم توسعه آغاز شده و سازمان در حال رایزنی با دستگاه‌های سطح استان است تا نهایتا  موارد و درخواست‌ها منطبق با سند آمایش استان احصا و به عنوان پیشنهاد احکام ارسال شود.

وی با بیان اینکه رویکرد تدوین برنامه هفتم بر اساس آسیب شناسی برنامه‌های گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در برنامه‌های گذشته رویکرد برنامه ریزی جامع مد نظر قرار داشته و وزن یکسان به همه موضوعات داده می‌شد و با توجه به منابع محدود؛ این موضوع باعث می‌شد برخی از موضوعات کلیدی و مهم که مسائل و چالش‌های اصلی را ایجاد می‌کردند کمتر مورد توجه قرار گیرند؛ لذا در برنامه هفتم توجه اساسی به موضوعات و مسائل کلیدی کشور مد نظر خواهد بود.

جهانشاهی افزود: در برنامه‌های گذشته عمدتاً تاکید بر تدوین احکام بوده است و تدوین برنامه عملیاتی با فواصل زمانی انجام می‌شد؛ در حالیکه در برنامه هفتم مقرر شده همزمان با تدوین اهداف، برنامه عملیاتی نیز مورد توجه قرار گیرد که این امر خود موجب می‌شود نگاه عملیاتی تر به برنامه وجود داشته باشد و قابلیت اجرا افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در خصوص پیشنهادات پیشران، بستر ساز و بحران زدا جهت طرح در برنامه هفتم اظهار کرذ: با توجه به وجود مطالعات پیشین نظیر مطالعات آمایش ملی و استان‌ها و روش این مطالعات که آینده پژوهی بوده است، بسیاری از پیشران‌ها و محرک‌های توسعه و کاهنده بحران شناسایی شده‌اند.

جهانشاهی ادامه داد: این موارد همزمان با تدوین برنامه هفتم مورد دقت و ریزبینی قرار گرفته؛ نتیجه نهایی احصا و در قالب احکام برنامه و سپس برنامه عملیاتی، پیاده سازی و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: بازنشستگی، روزآمدسازی و ارتقای نظام آموزشی و پژوهش کشور، فرهنگ، گردشگری و ورزش و تحکیم نهاد خانواده و رشد و شکوفایی بانوان نیز از جمله موضوعاتی خواهد بود که در برنامه هفتم توسعه از سوی مسئولین مورد تاکید و تمرکز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha