• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100804365
  • خبرنگار : 30147

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین مطرح کرد

رشد صنعت گردشگری شهرستان جوین با صدور مجوز احداث نخستین هتل

رشد صنعت گردشگری شهرستان جوین با صدور مجوز احداث نخستین هتل

ایسنا/خراسان رضوی رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین گفت: به زودی با مجوزی که برای احداث نخستین هتل در منطقه صادر شده است شاهد رونق صنعت گردشگری این شهرستان خواهیم بود.

محسن سلاطینی در گفت و گو با ایسنا از صدور موافقت اصولی ساخت نخستین هتل در این شهرستان بعد از پیگیری‌های مداوم خبر داد و اظهار کرد: احداث این هتل در رونق گردشگری و جذب مسافران بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: زمین مورد نظر توسط سرمایه‌گذار معرفی و برای شروع به کار پیگیر انجام سایر اقدامات است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین وجود اقامتگاه را یکی از زیرساخت‌های مهم در جذب و اسکان گردشگران برشمرد و عنوان کرد: اگر اقامتگاه و محلی برای اسکان وجود داشته باشد مسافر و گردشگر بدون هیچ گونه دغدغه‌ای وارد این شهرستان خواهد شد.

وی اذعان کرد: ساخت هتل در این منطقه به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و جوابگو خواهد بود.

سلاطینی گفت: با توجه به اینکه شهرستان جوین در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد این موقعیت جغرافیایی فرصت مطلوبی برای جذب گردشگران به این شهرستان فراهم ساخته است.

وی افزود: چون هر مسافری که بخواهد وارد مشهد شود باید از ایستگاه راه آهن نقاب عبور کند با وجود محلی برای اسکان مسافران در این منطقه خواهیم توانست ماندگاری بیشتر گردشگران را شاهد باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین اظهار کرد: تاکنون مقداری از دیوار چینی و فونداسیون هتل اجرا شده و اگر پیگیری‌ها به موقع انجام شود فاز اول آن تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. فاز اول باغ تالار، فاز دوم رستوران و فاز سوم محل اقامت است.

۲۰ روستا قابلیت و ظرفیت راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی دارند

وی در ادامه از وجود یک اقامتگاه بوم گردشگری در شهرستان جوین خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مکان‌های گردشگری و تاریخی شهرستان و سایر پتانسیل‌ها این ظرفیت وجود دارد که حداقل ۱۰ اقامتگاه‌ بوم گردی دیگر در این منطقه راه‌اندازی شود.

سلاطینی گفت: از ۵۱ روستای شهرستان جوین در ۱۰ روستا اثر تاریخی وجود دارد، برخی روستاهای دیگر هم به لحاظ آب و هوایی و طبیعت زیبا گردشگر پذیر هستند.

وی افزود: بالغ‌بر ۲۰ روستای شهرستان قابلیت و ظرفیت راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی را دارند. تاکنون ۵ تا ۶ درخواست اقامتگاه بوم گردی داشتیم که در حال انجام پیگیری‌های لازم هستند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین با اشاره به ۱۴ اثر تاریخی و ۱۰ اثر طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۶۹ اثر شناسایی شده در این شهرستان از تهیه نقشه باستان‌شناسی منطقه خبر داد.

وی گفت: چون بیشتر مردم شهرستان جوین به کشاورزی اشتغال دارند به همین دلیل تاکنون گردشگری منطقه مغفول مانده و مظلوم واقع شده و مردم کمتر به آن اهمیت می‌دهند در صورتی که این بخش می‌تواند مکمل بخش صنایع موجود در شهرستان باشد.

شهر تاریخی آق قلعه، بقعه تاریخی هفت معصوم و آرامگاه‌های سعدالدین حمویه جوینی و خواجه نجم الدین کبری از جمله بناهای تاریخی شاخص شهرستان جوین است و روستای "بیدخور" و سد "یام" نیز از نظر طبیعی از مناطق دیدنی و زیبای این شهرستان به شمار می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha