• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401100703880
  • منبع : شهرداری تهران

معاون شهردار تهران عنوان کرد

جایگزینی وَن و مینی‌بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد پایتخت

جایگزینی وَن و مینی‌بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد پایتخت

معاون شهردار تهران اجرای کامل بخش‌نامه تفویض اختیارات به معاونان مناطق را مورد تأکید قرار داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه‌های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی‌بوس استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، جلال بهرامی در جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که به میزبانی منطقه ۵ برگزار شد،  معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق را مسئول اجرای بخش‌نامه تفویض اختیارات قلمداد کرد و خطاب به آنان گفت: شما باید تکالیف خود را با اختیار و اقتدار کامل انجام دهید و اصولاً هر شخص و نهادی باید تکالیف خود را طبق قوانین و مقررات انجام دهد و هیچ فرد و سازمانی، حق ندارد در اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها و در مسیر خدمت به مردم، کارشکنی یا مانع‌تراشی کند.

وی با بر شمردن ضرر و زیان‌ ناشی از تعدّد پیمانکاران برای انجام کاری واحد در مدیریت شهری، افزود: فرض کنید در مدیریت یک بزرگراه که ده‌ها متغیر در آن وجود دارد، هر قسمت در اختیار یک حوزه یا پیمانکار مستقل باشد و بدیهی است که این پراکندگی مدیریتی، موجب آشفتگی در انجام کارها و هدررفت سرمایه‌ها می‌شود.


لزوم افزایش زمان قراردادهای یک‌ساله با پیمانکاران


معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هر یک از مؤلفه‌های آماده‌سازی ایستگاه اتوبوس‌ها، نصب و نگهداری گاردریل‌ها، آسفالت و خط‌کشی معابر، نصب و نگهداری علائم ترافیکی و ...، تحت مدیریت یک شرکت یا پیمانکار مستقل است، اظهار کرد: برخی پیمانکاران صرفاً نسبت به خرید ادوات و تجهیزات اقدام می‌کنند و نصب، اجرا و نگهداری بر عهده پیمانکاران دیگر قرار می‌گیرد.

بهرامی با بیان اینکه در مواقع ضرور، هیچ یک از پیمانکاران پاسخگو نبوده و کاستی‌ها و کمبودهای احتمالی را به گردن دیگری می‌اندازند که این رویه‌ غلط باید اصلاح شود، تصریح کرد: برای انجام اقدامات و عملیات پرتکرار و مستمر، انعقاد قرارداد یک ساله با پیمانکاران، مقرون به‌ صرفه نیست و زمان قرارداد با پیمانکاران را باید به ۵ سال افزایش دهیم، ضمن اینکه نصب و اجرا، خدمات پس از فروش و نگهداشت را باید بر عهده یک پیمانکار واحد بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشایی میدان امام خمینی پس از چند سال انسداد خبر داد و گفت: بازگشایی این میدان، نمونه‌ای از اقداماتی است که آرامش و رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده است و جا دارد از تلاش‌ها و پیگیری‌های شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ تشکر کنم.


جایگزینی میدل‌باس و وَن به جای اتوبوس در خطوط کم‌مسافر و معابر کم‌عرض


معاون شهردار تهران، انسداد ضلع شمالی میدان امام خمینی در طول چند سال گذشته را عامل بروز مسائل و مشکلات زیادی برای شهروندان از جمله ترافیک‌ سنگین در معابر اطراف این میدان قلمداد کرد و گفت: به همین دلیل، بر بازگشایی کامل میدان امام خمینی پافشاری کردیم که این گشایش، باعث سهولت تردد، کاهش ترافیک و مصرف سوخت و از همه مهم‌تر، جلب رضایت‌ شهروندان شده است.

بهرامی بر لزوم استفاده مناسب از انواع وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با موقعیت معابر، تأکید کرد و افزود: استفاده به‌جا و به‌موقع از وسایل حمل و نقل عمومی در خطوط مختلف از اهمیت و ضرورت برخوردار است و به عنوان نمونه، برای کاهش هزینه‌ها و کم کردن سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در برخی معابر و در ساعات کم‌مسافر، می‌توانیم به جای اتوبوس‌های دوکابین و تک‌کابین از میدل‌باس یا وَن استفاده کنیم.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه حتی در خیابان‌های کم‌عرض نیز به جای اتوبوس‌ می‌توانیم از میدل‌باس یا وَن استفاده کنیم، تأکید کرد: تعیین نوع وسیله عمومی مناسب برای معابر هر منطقه در ساعات مختلف از جمله موضوعاتی است که معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق با بررسی آن، می‌توانند پیشنهادهای خود را به کمیته تخصصی ارائه کنند.


جایگزینی وَن و مینی‌بوس به جای تاکسی در خطوط پرتردد و مقاصد حومه‌ای


معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه‌های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی‌بوس استفاده کنیم، اظهار کرد: نظارت بر تاکسی‌های گردشی، موضوعی ضروری است چرا که برخی از این تاکسی‌ها به جای جابه‌جایی مسافر به حمل و نقل بار و کالا می‌پردازند یا برای شرکت‌های خصوصی کار می‌کنند.

بهرامی با بیان اینکه بعضی از این تاکسی‌ها، حتی گاهی خارج از تهران نیز تردد می‌کنند و عملاً هیچ خدمتی در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه نمی‌دهند، تصریح کرد: این در حالی است که مالکان این تاکسی‌ها از تسهیلات نوسازی و سایر خدمات شهرداری تهران بهره‌مند می‌شوند.

وی از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا در زمینه‌های مختلف به‌ ویژه در خصوص میزان کارآیی و استقبال از مسیرهای دوچرخه‌سواری، ساماندهی موتورسیکلت‌ها، انجام اصلاحات هندسی و بازگشایی معابری که موقتاً مسدود هستند، بررسی‌های لازم را به عمل بیاورند و افزود: معاونان، پیشنهادهای خود را در این موارد و در مورد ارتقاء و بهبود کارکرد کمیته‌های تخصصی حوزه حمل و نقل و ترافیک به اداره کل حمل و نقل عمومی ارائه کنند.


لزوم ساماندهی تردد ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران


معاون شهردار تهران در خاتمه سخنان خود با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت موتورسیکلت‌های پایتخت، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ترافیک تهران باید برای تردد ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در این کلان‌شهر، راهکار جامع و مناسبی، پیدا کرده و اجرا کنیم.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده و برنامه‌های پیش‌بینی شده این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا ترافیک را در پهنه غربی تهران به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

بنا بر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در پایان جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، معاون شهردار تهران و حاضران در جلسه از نمایشگاه دست‌آوردهای ترافیکی شهرداری منطقه ۵ دیدن کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha