• سه‌شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403081511125
  • خبرنگار : 71368

۱۲ سوال عضو شورای شهر از زاکانی در مورد سرانجام ون‌های سهمیه‌ای پایتخت

۱۲ سوال عضو شورای شهر از زاکانی در مورد سرانجام ون‌های سهمیه‌ای پایتخت

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران سوالات خود از شهردار تهران در مورد سرانجام ون‌های سهمیه وزارت کشور را در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در ابتدای طرح سوال خود در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۲ سوال از شهردار تهران در موضوع سرانجام ون‌های سهمیه وزارت کشور مطرح کردم، گفت: وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به توزیع سهمیه ۵۰۰۰ ون بین شهرداری‌ها کرده است که سهمیه تهران ۶۳۰ ون بوده و با وجود رونمایی از این ون‌ها و با وجود واریز کامل و حتی بیش از حد نیاز، تنها ۲۵۲ ون به شهرداری تهران تحویل داده شده است و ون‌های تحویلی هم مورد بهره برداری غیر اصولی و یا غیرقابل بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دو مرتبه در مورد این ون‌ها نامه‌نگاری کردم و به شهرداری تذکر دادم اما رویه اصلاح نشد و پس از آن در قالب سوال این موضوعات را مطرح کردم ، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت هر دستگاه ون بر اساس ماده ۴ قرارداد بین وزارت کشور و شرکت خودروساز برابر با یک میلیارد و بیست میلیون تومان بوده است، بر همین اساس نیز سهم ۳۰ درصدی شهرداری تهران برای ۶۳۰ دستگاه حدود ۱۹۳ میلیارد تومان می‌شود که توجیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای درخواست واریز مبلغ ۲۷۷ میلیارد تومان و دلیل پذیرش این موضوع از طرف شهرداری چه بوده است؟

تشکری هاشمی اظهار کرد: با وجود اینکه طبق تصریح‌نامه شماره ۲۳۲۷۸ مورخ ۱۴۰۱.۸.۱۱ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تعداد ون در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران ۶۳۰ دستگاه بوده و شهرداری در زمان مقتضی نسبت به واریز مبلغ اعلام شده در نامه مذکور اقدام نموده است، دلیل عدم تحویل کامل ناوگان تخصیص یافته در طی ۲ سال گذشته چیست؟ و شهرداری تهران چه اقدامات مؤثری برای تسریع دریافت این ناوگان به انجام رسانده است؟

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین تعداد ون‌ها ۶۳۰ دستگاه بود که دلیل عدم تحویل ناوگان کامل چه بوده است؟ چرا واریز ۲۰۰ میلیون تومان اضافه تر از مبلغ در نظر گرفته شده واریز شده؟ و تاکنون چه اقدامانی برای عودت آن انجام دادید؟ دلیل عدم به کارگیری ون‌ها چیست؟ به کارگیری تعدادی از ون‌ها از آبان ماه ۱۴۰۲ در شاتل سرویس و تحویل اداره این ون‌ها به یک شرکت جای سوال است و دلیل نقض وزارت کشور چه بوده؟ چرا بهره‌برداری از این ون‌ها به معاونت مالی سپرده شده است؟ با چه اسنادی بهره‌برداری از ون‌ها به شرکت‌هایی که موضوع فعالیت شان در حوزه فناوری بوده و از تاکسیرانی مجوز نداشته واگذارشده است؟ و دلیل نقض دستورالعمل وزارت کشور در مورد نحوه واگذاری چه بوده است؟

وی ادامه داد: چرا بخش اعظمی از ناوگان در پارکینگ معطل مانده است؟ علت این که ناوگان ون مورد بحث از طریق ترک تشریفات قانونی و بدون انعقاد قرارداد و حتی بدون تعریف رابطه مالی مشخص به دو شرکت گسترش فناوری «کاشان تجارت و شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند» واگذار شده، چه بوده است؟ و میزان درآمدها و هزینه‌های ناوگان تاکسی ون مورد بحث و تعداد مسافر جابجا شده با این ناوگان در این دو سال از واگذاری چه قدر بوده است؟ و این فعالیت‌های هر چند اندک تحت نظر چه واحدی از واحدهای شهرداری صورت پذیرفته؟

 رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: همچنین درخواست دارم تا در خصوص صحت و سقم اخبار منتشره مبنی بر مفقود شدن تعدادی از ون‌ها در جریان خدمت رسانی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) و همچنین عدم پوشش بیمه‌ای ناوگان و عدم ارائه خدمات گارانتی از سوی شرکت خودروساز و خساراتی که در این مدت به ناوگان وارد شده است، توضیح داده شود.

تشکری هاشمی افزود: از شهردار می‌خواهم به تفکیک این سوالات را به دقت پاسخ دهند.

مهدی چمران در واکنش به سخنان تشکری گفت: به نیت ۱۲ امامُ ۱۲ سوال نیز مطرح شده که از شهردار می‌خواهیم پاسخ دهد که زاکانی در پاسخ گفت:«انشالله روز قیامت نیز سوالات به این راحتی بود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha