• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401100401879
  • خبرنگار : 50537

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان شرقی

آغاز ثبت‌نام طرح ملی تلاوت قرآن کریم در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در استان خبر داد.

ابراهیم لایقی،یکشنبه چهارم دیماه، در جمع خبرنگاران، افزود: براین اساس دختران و پسران نوجوان و جوان علاقمند به علوم قرآنی می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری در این دوره ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تبریز در دوره‌های طرح ملی تلاوت حضور پررنگی داشته و مقام هایی کشوری کسب کرده است.

لایقی، تصریح کرد: برخی از نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز اساتید برجسته‌ای در علوم قرآنی شدند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز یکی از قطب‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود و طرح ملی تلاوت می‌تواند شاخص‌های قرآنی استان را ارتقاء دهد.

وی افزود: قطعاً با همکاری و همراهی آموزش و پرورش استان زمینه ثبت نام و شرکت فعال دانش آموزان علاقمند در طرح ملی تلاوت فراهم می شود.

لایقی تاکید کرد: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به ابتکار مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طرح‌ ملی تلاوت برگزار می‌شود.

وی کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های «صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم» و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا را از اهداف این طرح اعلام کرد و افزود: این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن و لحن شامل آشنایی با روش‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha