• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401093020875
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

توجه به نظام مسائل استان در اولویت طرح‌ها باشد

توجه به نظام مسائل استان در اولویت طرح‌ها باشد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری خراسان جنوبی گفت: توجه به نظام مسائل استان باید در اولویت طرح‌ها و ایده‌ها باشد. 

جواد اشرفی، امروز چهارشنبه ۳۰ آذر در دومین جلسه شورای رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: این موضوع باید در داوری طرح های رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان نیز مدنظر باشد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: اقدامات بسیج علمی در قالب برگزاری (رویداد سراسری تخصصی جهادگران علم و فناوری بر مبنای اقتصاد دانش بنیان)، طرح تانا (پارک علم و فناوری) و سایر طرح‌های مرتبط در بنیاد ملی نخبگان باید در فضایی هم افزا صورت گیرد.

به گفته وی؛ برای برگزاری موفق این رویداد باید مکانیزمی تعریف شود تا برمبنای آن کمیته‌های مربوطه شکل بگیرند و بر اساس آن نقش‌ها و نیازمندی‌های کمیته‌ها به طور کامل  مشخص و اجرایی شود.

معاون استاندار ادامه داد: یکی از کارهای شاخص استان تصویب قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوده است؛ تعدادی از کارگروه‌های استان نظیر شورای برنامه ریزی و توسعه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تنظیم بازار  از جایگاه قانونی برخوردارند و دستوراتشان ضمانت اجرایی دارد.

اشرفی افزود: مجوز قرارگاه حمایت و تسهیلگری از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین در شورای برنامه ریزی توسعه استان اخذ شده؛ لذا تصمیمات حمایتی دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های دانش بنیان مورد تأیید دستگاه‌های نظارتی نیز است. 

وی با تأکید بر اصل دقت در کیفیت طرح‌ها، افزود: طرح‌های انتخابی برتر باید عملیاتی و دارای توجیه اقتصادی باشد تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به آن طرح ورود کنند؛ نقش ما باید هماهنگ کننده و تسهیل گر باشد، البته می‌توان از طریق استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد در قالب طرح‌های پژوهشی اعتبار لازم را اختصاص داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha