• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401092919834
  • خبرنگار : 50210

مشترکان گاز در استان مرکزی چگونه می‌توانند به تامین گاز نیروگاه شازند کمک کنند؟

مشترکان گاز در استان مرکزی چگونه می‌توانند به تامین گاز نیروگاه شازند کمک کنند؟

ایسنا/مرکزی معاون بهره برداری شرکت گاز استان مرکزی گفت: اگر ۶۱۰ هزار مشترک گاز در استان به اندازه کاهش دو درجه سانتیگرادی دما، در مصرف گاز صرفه جویی کنند، حدود ۲.۴ میلیون مترمکعب در روز صرفه جویی ثبت می شود که این امر به تامین گاز نیروگاه حرارتی شازند کمک خواهد کرد.

رمضانی، ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی در خصوص روند صرفه جویی در شرایط کنونی بیان کرد: مشترکین به ازای هر واحد صرفه جویی، از سه درصد تخفیف گازبها بهره مند می شود و این امر می تواند تا سقف ۴۵ درصد در صورتحساب مشترکین اعمال شود، همچنین اگر مشترکین از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن مصرف خود را تا ۷۰ درصد به پله سوم کاهش دهند، قبض گازشان کاملا رایگان خواهد بود.

اظهار کرد: چناچه مصارف مشترکین نسبت به سال گذشته بیشتر باشد و در پله ششم و بالاتر قرار گیرند، صورتحساب دو پله بالاتر محاسبه می شود.

وی با اشاره به مصرف اماکن آموزشی، ورزشی، گردشگری و تجاری و تفریحی و ... افزود: هر واحد صرفه جویی مساوی بهره مندی از ۱۰ درصد تخفیف تا سقف ۴۰ درصد است، همچنین تصمیم دولت بر این است که مصرف گاز ادارات، حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد و شرکت های گاز نیز موظف به پایش این امر هستند و در صورت تخطی از دمای رفاه، تذکر داده می شود. در روزهای تعطیل سیستم گرمایشی ادارات باید کاملا خاموش باشد، چراکه مسئله زنجیره تامین انرژی کشور مطرح است و باید صرفه جویی لازم در این عرصه به درستی انجام گیرد بویژه اینکه با هر مترمربع صرفه جویی به عملکرد نیروگاه، پاکی هوا و زنجیره تامین انرژی کمک شده است.

رمضانی با تاکید بر لزوم تعمیر و نگهداری موتورخانه ها، بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی در این راستا صورت گرفته است و این بهینه سازی موتورخانه ها ۵۰ درصد صرفه جویی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: ۲۶ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش گاز هستند که ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف می کنند. این خانوارها ساعتی یک مترمکعب گاز مصرف می کنند، اگر تنها دو درجه سانتیگراد دمای خانه کاهش یابد، هر خانوار روزی ۴ مترمکعب صرفه جویی خواهد داشت و این صرفه جویی در کشور به بهره مندی ۱۰۰ میلیون مترمکعبی منابع گاز ختم می شود که تراز انرژی را بهبود می بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha