• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092919797
  • خبرنگار : 50177

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد تا شرایط وام را به تعاونگران تسهیل کند

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد تا شرایط وام را به تعاونگران تسهیل کند

ایسنا/لرستان معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد کرده تا شرایط وام را به تعاونگران تسهیل کند

مهدی مسکنی شامگاه ۲۸ آذر ماه در نشست با تعاونی‌های شهرستان ازنا اظهار کرد: ازنا مظلوم است نه محروم، این شهرستان به نسبت به کوهدشت، رومشکان، سلسله و پلدختر بسیار پرظرفیت و پرتوان است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یک قسمت مشکلات در این شهرستان آموزش است و چنانچه افراد آموزش لازم را ببینند می‌توانند از تسهیلات برای ایجاد کسب و کار متناسب با آموزشی که دیده استفاده کند اما در برخی جاها شاهدیم افراد بیکار اقدام به گرفتن تسهیلات کرده و نتوانستند آن را بازپرداخت کنند و این مشکلاتی را برای فرد ایجاد کرده است.

معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد کرده تا شرایط وام را به تعاونگران تسهیل کند، عنوان کرد: بانک نمی‌تواند از بازپرداخت وام بگذرد اما می‌تواند آن را تسهیل کند.

مسکنی با بیان اینکه رئیس جمهور حامی تعاونی است، بیان کرد: هرچقدر افراد تسهیلات بخواهند مشکلی برای پرداخت و تامین آن نداریم و هر کسی می‌خواهد از تسهیلات استفاده کند باید طرح ارائه دهد.

وی گفت: هرچقدر تبصره ۱۶ و ۱۸ باشد، ۲۵ درصد آن سهم تعاونی‌هاست.

معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هرچه قدر تسهیلات به شهرستان ازنا داده شده ما دو برابر آن پرداخت خواهیم کرد. 

مسکنی افزود:  منابع تسهیلاتی ما چهار نوع وام شامل مشاغل خانگی، مشاغل روستایی، تبصره ۱۶ و ۱۸  است.

وی در تبصره ۱۶، ۲۵ درصد تسهیلات را برای تعاونی‌ها در نظر گرفتیم، اضافه کرد: تبصره ۱۶ از طریق کمیته امداد و بهزیستی وارد استان شده و مقداری از آن هم مربوط به مشاغل روستایی است.

معاون تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با مشکلات برخی تعاونی‌ها همچون مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و تسهیلاتی آشنا شدم که در مورد تامین تسهیلات راهنمایی و راهکارهای لازم به متقاضیان داده شد و با تخصیص خط ویژه اعتباری از محل  اعتبارات کشور در راستای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در کنار سایر تعاونگران خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha