• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401092718418
  • خبرنگار : 50490

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

مقوله اخلاق باید در اساتید و معلمان نهادینه شود

مقوله اخلاق باید در اساتید و معلمان نهادینه شود

ایسنا/مازندران رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی،گ فت: دانشجو از استاد خود و دانش‌آموز از معلم خود می‌آموزد که چگونه با مردم برخورد کند، لذا باید اخلاق را در اساتید و معلمان نهادینه کنیم تا جامعه اخلاق‌مدار داشته باشیم.

 به‌گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری امروز در دومین همایش دانشگاه اخلاق محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد با تقدیر از خدمات ارزنده جامعه پزشکی در تمام عرصه‌ها، اظهار کرد: با تمام خدماتی که پزشکان ما از گذشته تا حال داشتند و دارند اما در حوزه اخلاق آنچه در حد انتظار یک جامعه اسلامی است؛ نیستند.

 وی افزود: دانشجو از استاد خود و دانش‌آموز از معلم خود می‌آموزد که چگونه با مردم برخورد کند، لذا باید اخلاق را در اساتید و معلمان نهادینه کنیم تا جامعه اخلاق‌مدار داشته باشیم.

 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بسیاری از امکانات مورد نیاز در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند برخی از پزشکان از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و بر خلاف اخلاق حرفه‌ای، بیماران را به مطب خصوصی خود ارجاع می‌دهند.

 وی ادامه داد: اگر انصاف و اخلاق حاکم باشد برای جراحی مغز ۲۸۰ میلیون تومان از بیمار وصول نمی‌شود.

این مسئول با ابراز این عقیده که احداث برخی از دانشگاه‌ها در زمان دکتر حسن هاشمی (وزیر بهداشت اسبق) بدون نیازسنجی و با فشار نمایندگان مجلس شکل گرفت، یادآور شد: به جای استیضاح و طرح سوال از نمایندگان، بحث شورای انقلاب فرهنگی و آمایش را عنوان کردم تا دانشگاهی بدون هماهنگی شورای انقلاب فرهنگی ایجاد نشود.

شهریاری تصریح کرد: احداث بسیاری از دانشگاه‌ها بر اساس نیاز جامعه نبود، لذا با جذب دانشجو تا مقاطع دکترا موجب شد تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار افزایش یابد.

 وی با بیان اینکه در زمان ما دانشجویان امید به آینده داشتند و شغل آنها آماده بود، افزود: ولی امروزه اکثر دانشجویان ما امیدی به آینده نداشته و این امر سبب شده تا تعدادی از پزشکان عمومی ما به خارج از کشور مهاجرت کنند.

 شهریاری گفت: بیشترین مراجعه کنندگان به نمایندگان مجلس توسط فارغ‌التحصیلان بیکار انجام می‌شود.

شهریاری با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا نمایندگان وعده‌ای می‌دهند که قادر به انجام آن نیستند؟ ابراز عقیده کرد: اختلاف طبقاتی در کشور افزایش یافته و این معضل جدی است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha