• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401092717957
  • خبرنگار : 50250

یک مسئول در وزرات ورزش و جوانان:

با اعزام تیم‌های ورزشی به خارج از کشور برای برپایی اردوهای ورزشی مخالف هستیم

با اعزام تیم‌های ورزشی به خارج از کشور برای برپایی اردوهای ورزشی مخالف هستیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزرات ورزش و جوانان گفت: با اعزام تیم‌های ورزشی به خارج از کشور برای برپایی اردوهای ورزشی مخالف هستیم، در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی از لحاظ اقلیمی برای برپایی کمپ‌های ورزشی وجود دارد و می‌تواند به اردوبام تیم‌های ورزشی تبدیل شود.

آرش فرهادیان ۲۷ آذرماه در شورای عالی ورزش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افراد فنی در حوزه ورزش به‌صورت کارشناسی مسائل و مشکلات را نقد و بررسی می‌کنند، اظهار کرد:  در جلسه شورایعالی ورزش باید مسئولان بگویند که چه قدمی می‌توانند برای ورزش استان بردارند، ظرفیت‌های خوبی در دستگاه‌های اجرایی برای این منظور وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزرات ورزش و جوانان افزود: با اعزام تیم‌های ورزشی به خارج از کشور برای برپایی اردوهای ورزشی مخالف هستیم، در استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی از لحاظ اقلیمی برای برپایی کمپ‌های ورزشی وجود دارد و می‌تواند به اردوبام تیم‌های ورزشی تبدیل شود، اکنون بسیاری از کلان شهرها با آلودگی هوا مواجه هستند، در حالیکه آب و هوای این استان مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالفعلی در بین جوانان چهارمحال و بختیاری به لحاظ بدنی، فیزیکی و ... وجود دارد، بیان کرد: باید این استعدادهای بالفعل را با بالقوه تبدیل کرد.

فرهادیان با تاکید بر اینکه در وزارت ورزش و جوانان آئین‌نامه‌هایی برای تسهیلات و استخدام قهرمانان ورزشی وجود دارد، عنوان کرد: کسانی که مقام قهرمانی ملی و جهانی را کسب کرده‌اند اگر حائز شرایط باشند، می‌توانند از این تسهیلات و فرصت استخدام استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزرات ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی دارای زیرساخت‌های ورزشی هستند و می‌توان از این امکانات در راستای توسعه ورزش چهارمحال و بختیاری استفاده کرد، ورزشکاران این استان در رشته‌های قهرمانی مانند ووشو، بسکتبال، هندبال و قایقرانی بسیار موفق هستند.

چهارمحال و بختیاری در سرانه ورزشی جزو آخرین استان‌ها است

در ادامه موعود بنیادی‌فر- سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شورایعالی ورزش برای شکوفایی ورزش استان تصمیم‌گیری خواهیم کرد، اظهار کرد: متاسفانه در سرانه ورزشی این استان جزو آخرین استان‌ها است، میانگین سرانه ورزشی استان ۳۲ سانتی‌متر است، در حالیکه با میانگین کشوری حداقل ۲۰ سانتی‌متر اختلاف دارد.

وی بیان کرد: ۲۹ پروژه ورزشی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و هفت پروژه توسط راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است، در صورت تکمیل این پروژه‌ها سرانه ورزشی استان از ۳۲ سانتی‌متر به ۴۳ سانتی‌متر خواهد رسید که باز هم این سرانه کافی نیست.

بنیادی‌فر با تاکید بر اینکه نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی چهارمحال و بختیاری هستیم، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان در ابتدا ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان اختصاص پیدا کرد، اما سپس ۳۰ میلیارد تومان به این اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد افزوده شد، همچنین ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات تهاتر نفت به ورزش استان اختصاص یافت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فرسودگی اماکن ورزشی به‌علت قدمت بالای اماکن یکی از چالش‌ها است، برای تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده و نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار و ۶۹۹ ورزشکار ساماندهی شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: ۲۸ تیم ورزشی استان در لیگ‌های برتر حضور دارند و ۱۱۲ ورزشکار استان مقام قهرمانی کشوری، آسیایی و جهانی را کسب کرده‌اند.

بنیادی‌فر تصریح کرد: حمایت واحدهای تولیدی از ورزش جزو مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است، حمایت واحدها از ورزش چهارمحال و بختیاری جزو ضرورت‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha