• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401092617465
  • خبرنگار : 50300

سرپرست سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد

۵۰ درصد مدارس ساخته شده، خیرساز هستند / جمع‌آوری مدارس خشکه‌چین تا پایان ۱۴۰۳

۵۰ درصد مدارس ساخته شده، خیرساز هستند / جمع‌آوری مدارس خشکه‌چین تا پایان ۱۴۰۳

ایسنا/خوزستان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: مدارس سنگی خشکه‌چین با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری خواهند شد؛‌ اغلب این مدارس در مسیر زاگرس هستند و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این کار به اتمام برسد.

حمیدرضا خان‌محمدی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خوزستان که امروز (۲۶ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما هر چه داریم و یاد گرفته‌ایم از مدارس و معلمان است و می‌دانیم اگر فضای فیزیکی و مدرسه‌ای وجود نداشته باشد یادگیری اتفاق نمی‌افتد.همچنین تا کد یک مدرسه ایجاد نشود معلمی به مدارس تخصیص داده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، با تأکید بر تکریم خیرین مدرسه‌ساز افزود: هدف ما انتشار کار نیک و تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه‌ساز است. با توجه به اهمیت استان خوزستان با وجود همه محدودیت‌ها در این جشنواره حضور پیدا کردیم تا از خیرین تقدیر کنیم.

جمع‌آوری مدارس خشکه‌چین با بیش از ۱۰ دانش‌آموز  

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: خیرین مدرسه‌ساز باید محوری‌ترین بخش باشند. در این هفته بخشی از اعتبارات که تخصیص نیافته‌اند مطالبه خواهند شد. برای ما سخت است که خیر مدرسه‌ساز تعهد خود را انجام دهد ولی ما نتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم اما امیدواریم به زودی این تعهدات انجام شود.

خان‌محمدی عنوان کرد: برای محرومیت‌زدایی اعتبار خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است. با کمک نمایندگان و سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بتوانیم به این تعهدات عمل کنیم و باری از دوش آموزش و پرورش برداریم و کیفیت آموزش را افزایش دهیم. هر جا کیفیت ‌آموزش افزایش پیدا کند، توسعه با سرعت در منطقه پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به تلاش برای برچیده شدن مدارس خشکه‌چین یادآور شد: مدارس سنگی خشکه‌چین با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری خواهند شد؛‌ اغلب این مدارس در مسیر زاگرس هستند و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این کار به اتمام برسد. در خصوص مدارس کانکسی نیز هر جا مدرسه‌ای کانتینری وجود داشته باشد کار را معطل نخواهیم کرد و در مرحله اول یک کانکس استاندارد مستقر می‌کنیم. با توجه به اینکه چند مدل کانکس داریم، اگر جایی دانش‌آموزان در کانتینر درس می‌خوانند سریعاً باید با یک کانکس جابه‌جا شود. امیدواریم مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نیز با کمک خیرین جمع‌آوری شوند.

وی ادامه داد: تعدادی از این مدارس در دهه فجر تحویل داده خواهند شد. ۴۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه تخصیص داده شد و بخشی نیز توسط بنیاد برکت تأمین شد. ۵۰ درصد مدارس جایگزین در صورتی که مشکلی پیش نیاید، در دهه فجر تحویل داده خواهد شد.

۵۰ درصد کل پروژه‌های ساخته شده، خیرساز و مشارکتی هستند

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ضمن تقدیر از جهادگران در حوزه مدرسه‌سازی گفت: از دستگاه‌های اجرایی و صنایعی که در مدرسه‌سازی به ما کمک کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی گفت: اولین خواسته ما انجام تعهدات در برابر خیرین مدرسه‌ساز است. خیلی گفته می‌شود که حقوق زن در کشور ما رعایت نمی‌شود اما از ۸۰ درصد خیرینی که داریم، ۲۰ درصد از آن‌ها حقوقی و حاکمیتی هستند و ۲۰ درصد دیگر خانم هستند و در مابقی موارد نیز که ۶۰ درصد هستند قطعاً بانوان در کنار مردان بوده‌اند. این‌ها نشان دهنده این است که آدرس را غلط داده‌اند. در بحرانی‌ترین شرایطی که ایجاد شده بود جشنواره‌ها پرقدرت و با حضور خیرین و مردم برگزار شد. در کشور ۵۰ درصد و در خوزستان ۷۵ درصد کل پروژه‌های ساخته شده، خیرساز و مشارکتی هستند.

وی در ادامه گفت: یکی از اتفاقات مهم که به عنوان محوری‌ترین برنامه نیز دنبال می‌شود مردمی‌سازی است و حضور خیرین مدرسه‌ساز به عنوان نماد مردمی‌سازی دولت مطرح است.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان گفت: یک هزار و ۸۰۰  پروژه‌ در استان خوزستان داریم که برای مهرماه سال آینده ۸۸۰ پروژه تحویل داده خواهد شد.

در پایان بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خوزستان، از خیرین خوزستانی تقدیر شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha