• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401092113762
  • منبع : نمایندگی مرکزی

یک مسئول:

استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است

استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام هستند و طی این ایام، کاروان شهدای گمنام در استان راه اندازی می شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهدای گمنام از تاریخ ۲۴ آذر تا ۶ دی ماه در استان مرکزی حضور دارند، گفت: برنامه های تشییع و خاکسپاری این شهدا، ششم دیماه در اراک برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهدا طی ۱۲ روز در تمام شهرستان های استان حضور پیدا خواهند کرد و برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مراسم استانی شبی با شهدای گمنام روز پنجم دیماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود و مراسم شبی با شهدای گمنام شهرستانی نیز همزمان با حضور آنها در شهرستان ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام، روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای اراک به سمت خیابان شهید رجایی(ره) و مصلی بیت المقدس برگزار خواهد شد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز شهدا توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، شهدا به سمت مراکز تعیین شده تشییع خواهند شد و در مکان های پیش بینی شده خاکسپاری می شوند.

وی بیان کرد: بنا داریم همه مردم شهیدپرور استان مرکزی از برنامه های شهدا بهره مند شوند و انتظاری که از دستگاه های فرهنگی، اجرایی و مردمی وجود دارد این است که با قدرت به برنامه های شهدا ورود کنند و هم در اطلاع رسانی و هم در فضاسازی شهری و رسانه ای برای شهدا سنگ تمام بگذارند و این فرصت بسیار ارزشمند را غنیمت بدارند و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که پیکر شهدا را تحویل می گیرند مراسم گرامیداشت شب اول و شب هفت شهید را برگزار خواهند کرد و درخواستی که از رسانه های استان مرکزی وجود دارد این است که نسبت به اطلاع رسانی و پوشش برنامه های شهدا حساسیت و جدیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha