• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401091510342
  • خبرنگار : 30188

قیمت چوب ترمو وود ایرانی

قیمت چوب ترمو وود ایرانی

در این محتوا می‌خواهیم راجع به چوب ترمووود موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از کیا چوب، چوب ترمووود یکی از مواد و املاح طبیعی بسیار ارزشمندی است که از زمان‌های بسیار دور تاکنون در دست انسانها قرار دارد و از گذشته تاکنون در بخش‌های مختلفی از آن بکار گرفته می‌شود.

اما تنها با پیشرفت و رشد علم و فناوری روش‌های جدید استفاده از چوب جایگزین روش‌های کاربردی قدیمی شده که حتی در ساختار چوب معمولی نیز تفاوت‌هایی را ایجاد کرده‌اند و میزان مقاومت چوب را افزایش داده که این روش و فرایند تولید را اصلاح‌پذیری چوب ترمووود می‌نامند که خصوصیات بسیار زیادی دارد و در واقع همین موضوع باعث شده تا میزان رشد و پیشرفت در این محصولات افزایش یابد.

در این خصوص چوب‌های عادی هنگام برش دادن درختان دارای یکسری مواد و املاح و ناخالصی‌هایی هستند که شامل آب، مواد معدنی و صمغ درختان می‌شود. اگر از چوب‌های عادی در چنین حالتی مورد استفاده و کاربرد قرار بگیرد آب و مواد موجود در آن باعث فرسایش زودرس در چوب می‌شود. به همین منظور جهت تولید چوبی با دوام و استحکام بالا، چوب ترموود را تهیه و تولید کردند، که از خصوصیات بارز آن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • عایق بودن در برابر آلودگی‌های صوتی
  • عایق حفاظتی در برابر حفظ گرما و سرما
  • برخورداری از استانداردهای بین‌المللی
  • برخورداری از ابعاد و اندازه‌های استاندارد
  • داشتن تنوع در انواع چوب ترمووود
  • کاربرد و کارایی‌های متفاوت
  • سبک بودن ترمووود
  • برخورداری از حجم و وزن کم در ترمو
  • تمیز بودن در هنگام اعمال نصب و اجرای ترمو
  • برخورداری از میزان مقاومت و استحکام بسیار بالا
  • برخورداری از دوام و طول عمر در ترمو
  • به صرفه بودن در هزینه های مصرفی

ویژگی عایق بودن در برابر آلودگی‌های صوتی

چوب ترمووود یکی از مواد و املاحی می‌باشد که از آن در بخش‌های مهمی مانند طراحی نمای ساختمان‌ها بکار می‌رود که علت عمده و اساسی آن وجود خواصی مانند جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های صوتی به داخل و از داخل به بیرون می‌باشد.

چوب ترمووود با فرایندی که روی آن اعمال می‌شود در حقیقت تمامی مواد و املاحی آن مانند آب و صمغ و مواد معدنی آن کاملا از بین می‌رود. در واقع هیچ رطوبتی در آن باقی نمی‌ماند و در کل از چوب معمولی به یک ماده کاملا نارسانا تبدیل می‌شود.

در کنار این موضوع نیز بافت‌های موجود در ترمووود باعث می‌شود تا هنگام تجزیه‌پذیری منقبض شده و فضاهای خالی به وجود آمده از آب و صمغ آن را پر می‌کند. و به این ترتیب میزان حجم آن کاسته شده با فشرده شدن بیشتر این بافت‌ها به یکدیگر باعث می‌شود تا از نفوذ آلودگی‌های صوتی جلوگیری کند.  از چوب ترمو یک مواد کاملا عایق در برابر آلودگی‌های صوتی تشکیل می‌دهند که این امر به عنوان یکی از خواص نیز در چوب بشمار می‌رود.

تفاوت چوب ترموود ایرانی با ترموود فنلاند

چوب ترموود فنلاندی یکی از مواد و املاحی معتبر و شناخته شده در عرصه ساخت و ساز بشمار می‌رود و از آنجایی که مرغوبیت و کیفیت آن زبان زد تمامی محصولات تولید شده ترمووود در سطح دنیا می‌باشد اغلب مردم با این محصولات و مزایای آن آشنایی کامل دارند که کشور فنلاندی با سابقه‌ای بیش از 90 سال در این عرصه تجربیات زیادی را در این زمینه دارند.

محصولات تولید شده در این کشور در واقع از مواد اولیه تولید خود کشور فنلاند می‌باشد و این محصول توسط محققان و پژوهشمندان با تجربه‌ای با حس مسئولیت زیاد تولید می‌شود که ترمووود تولید شده را توسط کامپیوترهای کاملا مدرن و پیشرفته کنترل می‌کنند تا سطح کیفیت ترمود دچار کاهش کیفی نشود.

از دلایلی که منجر به پیشرفت و رشد این نوع چوب در اکثر مناطق کشور شده است این است که ترموو فنلاندی دارای زیبایی و مقاومت و همچنین مرغوبیت بسیار بالا در جنسیت و مواد اولیه می‌باشد.

از لحاظ زیبایی و طراوت دارای یکی سری نقش و نگارهای پروانه ای شکل میباشد  که در بسیاری از ترمووود های دیگر به ندرت دیده میشود.

اما راجع به ترمووود ایرانی متاسفانه جهت تهیه و تولید آن با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند و سالانه به مقدار زیادی از مواد مورد نیاز برای تولید این محصولات و محصولات دیگر از کشورهای همجوار مانند گرجستان و روسیه و ترکیه و هند و چین وارد کشور می‌شود. بیشترین میزان واردات چوب جهت تولید انواع ترمووود از کشور روسیه تامین می‌شود. اما این روند واردات مواد اولیه از روسیه گاهی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شود. که به دلیل وجود یکی نوع آفت در چوب‌های درختان روسی، بعد از قطع درخت چوب‌های آن باید به مدت چندین هفته در قرنطینه بماند تا کاملا پاک شود و بعد از آن آماده واردات به ایران خواهد بود.

و همین واردات گاهی به صورت انبوه می‌باشد که میزان تولید ترمووود در کشور نیز افزایش می‌یابد و موجودی در بازار نیز بالا رفته و باعث می‌شود تا میزان قیمت آن کاهش یابد و در دسترس مردم قرار بگیرد.

اما در صورت کاهش واردات این مواد به کشور باعث می‌شود تا تولید ترمووود در داخل کشور با کاهش مواجه شده و میزان تولیدات نیز با کاهش رو به رو شود که در نتیجه کلی میزان قیمت‌های ترمووود ایرانی در بازارهای داخلی افزایش میابد.

مجموعه کیا وود

جهت کسب اطلاع بیشتر برای  خرید رنگ ترمووود، چوب ترمووود، ترمووود ایرانی، ترمووود فنلاندی، نصب و اجرای چوب ترمووود همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 راه‌های ارتباطی با ما : 09122063481 - 26857232

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha