• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401091509696
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول:

بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در طی ۸ ماهه سال جاری ، به منظور حفظ بستر تولید و جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز، بیش از ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به چرخه تولید بازگشت.

مجتبی قلنجی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قلع و قمع ۹۵۳ فقره بنا و ساخت‌ و سازغیرمجاز در اراضی باغی و زراعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ، اظهار کرد: از این تعداد ۸۵۹ مورد مربوط به اجرای تبصره دو ماده  ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و۹۴ مورد نیز متعلق به آرای قضایی قطعیت یافته در اجرای ماده ۱۰۷ قانون مجازات اسلامی بوده است.

قلنجی اضافه کرد: نقش مشارکت های مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ و ارائه گزارشات تخلفاتی در ارتباط با تغییرکاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان این که آموزش، ترویج و توانمندی جوامع محلی از افزایش بی رویه ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری دوره های آموزشی برای دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی است تا در مورد هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را گزارش دهند که در سال جاری برای ۲ هزار و ۲۲ نفر روز از دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی و برای کارکنان نیز به تعداد ۴۶۹ نفر روزدوره های آموزشی حضوری و غیر حضوری برگزار شده است.

وی افزود : هرگونه ساخت ‌وساز غیرمجاز و یا مستحدثات در اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوز مصداق تغییر کاربری غیرمجاز است و با متخلفان برابر قانون با قاطعیت برخورد می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به آدرس https://iraneland.ir ، به منظور جلوگیری از زمین خواری و پاسخگویی ضابطه‌مند به درخواست‌های قانونی مردم در حوزه زمین راه اندازی شده است که در این سامانه امکان ثبت درخواست مجوز الکترونیکی واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی فراهم شده  که این امر باعث جلوگیری از انواع جرایم مرتبط با زمین خواری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha