• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401091207415
  • خبرنگار : 71129

آمریکا برای تمام احتمالات از جمله هفتمین آزمایش اتمی کره‌شمالی آماده می‌شود

آمریکا برای تمام احتمالات از جمله هفتمین آزمایش اتمی کره‌شمالی آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه احتمال زیادی دارد که کره شمالی یک آزمایش اتمی دیگر در آینده‌ای نزدیک انجام دهد، گفت، ایالات متحده با شرکایش همکاری دارد تا خود را برای تمامی موارد احتمالی سازماندهی شده توسط پیونگ‌یانگ آماده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که یک آزمایش اتمی دیگر از سوی کره شمالی به منزله اقدام شدید تنش‌زا پس از آزمایش‌های موشک بالستیک غیرمنتظره از سوی این کشور است.

وی ادامه داد: ما در این باره در ماه‌های اخیر صحبت کرده‌ایم. ما گفته‌ایم که نشانه‌هایی را مشاهده کرده‌ایم که بر اساس آن، کره شمالی آماده‌سازی‌های لازم را برای انجام هفتمین آزمایش اتمی خود تکمیل کرده است.

کره شمالی در سپتامبر ۲۰۱۷ ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

ند پرایس همچنین گفت، انجام هفتمین آزمایش اتمی از سوی کره شمالی به منزله اقدام "تشدیدکننده جدی" است و این اقدام، "خطرناک است چون می‌تواند باعث بی‌ثباتی جدی در منطقه شود و به همین دلیل، نقض جدی و آشکار قوانین بین‌الملل است."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد، احتمال انجام هفتمین آزمایش اتمی از سوی کره شمالی موضوع اصلی در گفت‌وگوها میان آمریکا و متحدانش در سطوح مختلف است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا نشست‌های سه‌جانبه و دوجانبه با یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن داشته است.

وی افزود: آمریکا به هماهنگی نزدیک با این دو کشور به منظور آمادگی برای تمامی احتمالات از جمله احتمال هفتمین آزمایش اتمی از سوی پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی ۶۳ موشک بالستیک شلیک کرده که ۲.۵ برابر بیشتر از رکورد سال گذشته میلادی است که ۲۵ مورد بوده است. ند پرایس از چین و روسیه نیز خواست تا به طور کامل تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را اجرا کنند و افزود: ما فکر می‌کنیم که اعضای کنونی سازمان ملل به ویژه اعضای شورای امنیت باید به صورت کامل قطعنامه‌های شورا را که تصویب شده، اجرایی و محقق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha