• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090805304
  • خبرنگار : 50163

برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در ۱۰۲ مدرسه زنجان

برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در ۱۰۲ مدرسه زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار«مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور» در ۱۰۲ مدرسه این استان برگزار شد.

سیدقاسم موسوی ظهر امروز (۸ آذرماه) در حاشیه مانور زلزله در مدرسه متوسطه اول پسرانه دولتی علامه طباطبایی ناحیه ۲ زنجان، افزود: مدرسه ایمن، مانور، جامعه تاب‌آور، هشدار و زلزله امروز بار آموزشی را برای دانش‌آموزان داشت که انتظار می‌رود این آموخته‌ها را با خانواده نیز تمرین کنند.

وی یادآوری کرد: هیچ نقطه‌ای در کره زمین مصون از وقوع زلزله نیست و در سطح کشور ایران نیز روزانه این حادثه اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: بر اساس آمار مدیریت بحران استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار هزار زلزله در سطح کشور روی داده است.

موسوی ادامه داد: با مطالعه سایت‌های زمینشناسی و زلزله این تعداد حوادث را مشاهده خواهیم کرد و با توجه به اینکه شدت و بزرگی این زلزله‌ها کم است قابل احساس نیست.

وی تاکید کرد: اما گاهی ممکن است شدت آن بیشتر شده و در ساعت‌هایی از شبانه‌روز اتفاق افتد که در مدرسه یا منزل باشیم که نیاز است آموزش‌های انجام شده در خصوص پناه‌گیری و خروج اضطراری در زلزله رعایت شود و امسال مانور زلزله در مدارس استان ۲۴ سال است که اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی  امداد و نجات هلال‌احمر در سراسر استان شرکت کنند و علاوه بر این با مراجعه به سایت آموزشی خادم از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اعضا و داوطلبان عضو جمعیت هلال‌احمر استان زنجان شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر عضو در حوزه جوانان در جمعیت هلال‌احمر استان داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد از اعضا در برنامه‌های مختلف در ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان فعالیت دارند.

 این مسئول گفت: امید داریم هیچ‌گاه حادثه غیرقابل جبرانی نداشته باشیم و با توجه به ارتقا آگاهی هموطنان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث در سطح کشور کاهش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در حاشیه این مانور افزود: جمعیت هلال‌احمر به هموطنان و دانش‌آموزان آموزش‌های مورد نیاز در مواجه با حوادث و بالایا را ارائه می‌دهد.

صفی‌اله کرامتی یادآوری کرد: نحوه پناه‌گیری و خروج اضطراری را در این آموزش‌ها را می‌آموزند و این آموخته‌ها به منازل و برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مانور گفت: هیچ جامعه و اجتماعی را نداریم که تشابه اخلاقی داشته باشند و منطق و اندیشه بشر تضادها را در کنار هم قرار می‌دهد تا بر مشکلات جمعی فائق آید.

علی اسماعیلی به تاب‌آوری و ایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت: پیش از این در برنامه‌های مانور زلزله که برگزار شده کمتر به تاب‌آوری بعد از حوادث و بلایا اشاره شده است.

وی یادآوری کرد: رعایت قوانین و ساخت‌وسازها، افزایش آگاهی هموطنان در برابر حوادث می‌تواند منجر به کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اینکه وقوع حوادث از جمله زلزله اجتناب‌ناپذیر است،؛در کنار آمادگی فیزیکی باید برای تنظیم رفتارها در حین حوادث و بعد از آن نیز باید فکری داشته باشیم و از آموزش‌های ارائه شده در این مواقع بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha