• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401090704070
  • خبرنگار : 50141

خیر خویی رتبه اول توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آذربایجان غربی را کسب کرد

خیر خویی رتبه اول توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آذربایجان غربی را کسب کرد

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت : خیر خویی رتبه اول استان را در توسعه و بازسازی عتبات عالیات را کسب کرد .

سید حسن حسینی ۷ آذرماه  در مراسم تجلیل از خیر برتر و اول استان آذربایجان غربی در کمک به توسعه و بازسازی عتبات عالیات که با حضور جمعی از مسئولین و خیرین خویی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان خوی خاستگاه مذهب و عشق و علاقه به ائمه اطهار بوده است، اظهار کرد : امروز از فردی تجلیل می‌شود که زندگی اش را صرف توسعه و بازسازی عتبات عالیات علی‌الخصوص کربلای معلی و سامرا نموده است.

وی تصریح کرد : مهدی سلطان زاده این خیر خویی در تمامی صحنه ها و با تمام توان برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در صحنه بوده است.

حسینی ادامه داد : توسعه و بازسازی عتبات عالیات از میراث ماندگار سردار حاج قاسم سلیمانی است که در نوع خودش از ماندگارترین و ارزشمندترین کار در اتحادو همدلی جهان اسلام بشمار می رود.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی همواره مانع بزرگ در توسعه و بازسازی عتبات عالیات بخصوص سامرا بوده است تصریح کرد و گفت : استان های آذربایجان غربی و شرقی ،اصفهان ،گیلان و زنجان بعنوان استان های معین بازسازی سامرا انتخاب شده اند .

حسینی ادامه داد : در ۲۳۸ سال پیش فردی بنام احمدخان دنبلی از خوی رفته و سامرا را بازسازی کرده است .

مهدی سلطان زاده خیر خویی نیز در این مراسم اظهار کرد : عشق و علاقه به ائمه اطهار و امام حسین ع زمان و مکان نمی شناسد و در واقع هر چه داریم از برکت وجود امام حسین (ع) است .

سلطان زاده با اشاره واقعیت های موجود در جهان اسلام اظهار کرد : با تمام توان و به همت خیرین نیکوسرشت بازسازی عتبات عالیات را ادامه خواهیم داد .

شعر خوانی توسط حقیری از خیرین و عاشقان امام حسین ع از دیگر بخش های این مراسم بود .
به گزارش ایسنا، در پایان مراسم لوح سپاس وآخرین تصویر از بارگاه امام حسین ع و تربت پاکش به مهدی سلطان زاده به پاس سالها تلاش و مجاهدت برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات اهدا شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha