«محمدمهدی نیکونژاد» ضمن بیان این مطلب، ادامه داد: این در حالی است که از یک طرف از سوی شهرداری به مردم اعلام میشود که شهروندان بدون مراجعه حضوری و از طریق ثبت درخواست خود در سامانه شهروند سپاری نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری ندارند، اما از طرف دیگر این موضوع به کارکنان شهرداری بصورت کامل و جدی آموزش داده نشده که به درخواستهای شهروندان که از طریق این سامانه ارسال شده با اولویت رسیدگی شود و بعضاً مشاهده شده که فقط به درخواستهای حضوری شهروندان پاسخ داده میشود و درخواست های سیستمی شهروندان بعضاً تا سه ماه بدون پاسخ پیگیری میشود
به گفته وی، در جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، اقدامات و عملکرد هشت ماهه گذشته مدیر نظارت بر ساخت و سازهای معاونت معماری و شهرسازی بررسی شد.
نیکونژاد گفت: بر اساس گزارشی که توسط مدیر نظارت بر ساخت و سازها تهیه و ارایه شد، فعالیت کارکنان شهرداری در مناطق پنجگانه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی مورد ارزیابی قرار گرفت و وضعیت تعداد پرونده های رسیدگی شده و رسیدگی نشده این حوزه نیز در مناطق مختلف بررسی شد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد ثبت درخواست مردمی از ابتدای سال به صورت غیرحضوری از قبیل پاسخ به استعلامات، وام، تمدید و صدور پروانه، پایان کار و موارد مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی در سامانه شهروند سپاری ارسال شده است.
نیکونژاد با اشاره به این که با راه اندازی این سامانه دیگر نیاز نیست مردم حضوری مراجعه کنند و میتوانند غیر حضوری درخواستهای خود را ارسال کنند، بیان کرد: این یک بام دو هوا در بدنه شهرداری نباید شهروندان را دچار ابهام و سردرگمی کند.
وی در ادامه افزود: البته شهروندانی که سابقه ای از زمین و ملک خود را در سیستم از قبل با حضور در دفاتر کار گذاری ثبت کردهاند، اکنون میتوانند درخواستهای خود را از طریق سامانه شهروندسپاری ارسال کنند و پاسخ خود را به صورت آنلاین دریافت کنند ولی افرادی که نخستین بار است که در این سامانه درخواست خود را ثبت میکنند حداکثر بعد از ۴۸ساعت و پس از سپری شدن زمان بازدید و ثبت گزارش آن در سامانه و ارسال به شهرداری و بررسی های لازم در صورتیکه ملک مورد نظر معارض نداشته باشد به درخواست شهروند پاسخ داده میشود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کارکنانی که با تعهد و وجدان کاری به تمامی درخواست های حضوری و غیر حضوری شهروندان پاسخ میدهند، تاکید کرد: باید دستوالعملی درخصوص رسیدگی فوریت دار به درخواست های مردم در سامانه شهروند سپاری ایجاد شود که شهروندان با اطمینان خاطر جهت رسیدگی، مسئله خود را در سامانه ثبت کنند و کارکنان شهرداری موظف باشند که به تمام درخواست ها اعم از سیستمی و حضوری پاسخ دهند و مردم معطل یا سردرگم نکنند.
انتهای پیام
نظرات