• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401090301712
  • خبرنگار : 50553

یک مسئول:

کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین برگزار می‌شود 

کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین برگزار می‌شود 

ایسنا/قزوین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: سال گذشته برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز برگزار شد اما به دلیل ظرفیت‌های بالایی که استان قزوین دارا است این کنگره، سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

سمیه اسمعیلی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امروز ۳ آذر ۱۴۰۱ با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هم‌افزایی در این مسیر کلیه دستگاه‌ها باید مطابق ماده ۲۹ قانون یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

وی افزود: همچنین در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری در سایت نوید شاهد ۷۴۸ خبر اعم از تعریف زندگینامه و خاطرات شهدا تولید و منتشر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ثبت خاطرات ۳۴۰ نفر از همسران شهدا، ۴۷ نفر جانبازان بالای ۷۰ درصد و پنج نفر والدین شهدا انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در سال گذشته ۲۶۲۰ مورد و در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲۰ معابر و کوچه به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نقاشی‌های دیواری و اجرای ۲۵ نمایش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری ۷۶ یادواره شهدا و ۴۳ مراسم ملی و مذهبی، مراسم بیعت با شهدا، گلباران گلزار شهدا، برگزاری ۱۲۸ ویژه برنامه در ۳۶ حسینیه و یک خانه شهید و اجرای سه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی از دیگر موارد انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز برگزار شد اما به دلیل ظرفیت‌های بالایی که استان قزوین دارد این کنگره، سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از پوستر کنگره ملی شعر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha